Home › Forums › Matlagning och Recept › Nyttiga Pannkakor
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 maj, 2006 at 11:34 #92512Anonym anvandareMember26 maj, 2006 at 11:34 #1011108Anonym anvandareMember
Någon som sitter och trycker på nyttigt pannkaksrecept. Tackar på förhand!!
26 maj, 2006 at 11:36 #1011109Anonym anvandareMember[http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?p=561768#post561768]
Kolla på King Grub’s pannkakor, de är goda..
26 maj, 2006 at 12:31 #1011110Anonym anvandareMemberIntressant recept! Måste jag testa idag. Tack för det tipset!
26 maj, 2006 at 12:32 #1011111Anonym anvandareMemberJag brukar göra lite på känn…
Byter ut hälften av mjölet mot vaniljprotein och väljer ett grovt mjöl eller havregryn resten. Minimjölk. Ägg eller äggvitor. Brukar även blanda i lite psyllium eller linfrön. Mixar allt och steker i ett tunnt lager sprayad rapsolja. Ibland har jag lite bakpulver i också.
Serverar med lågkalorisylt eller mosade bär + sötningsmedel.Det är bara att prova sig fram och se om det går att steka Har kört helt utan kolhydrater också
Jag har misslyckats många gånger, men ofta har det blivit riktigt gott och nyttigt! Det är väl inte hela världen om det blir misslyckat eller!? Våga testa lite i köket!28 maj, 2006 at 11:30 #1011112Anonym anvandareMemberLina wrote:Jag brukar göra lite på känn…
Byter ut hälften av mjölet mot vaniljprotein och väljer ett grovt mjöl eller havregryn resten. Minimjölk. Ägg eller äggvitor. Brukar även blanda i lite psyllium eller linfrön. Mixar allt och steker i ett tunnt lager sprayad rapsolja. Ibland har jag lite bakpulver i också.
Serverar med lågkalorisylt eller mosade bär + sötningsmedel.Det är bara att prova sig fram och se om det går att steka Har kört helt utan kolhydrater också
Jag har misslyckats många gånger, men ofta har det blivit riktigt gott och nyttigt! Det är väl inte hela världen om det blir misslyckat eller!? Våga testa lite i köket!Har du vanligt vaniljprotein eller kör du bakeprotein?
28 maj, 2006 at 15:57 #1011113Anonym anvandareMemberMicke Dee wrote:Har du vanligt vaniljprotein eller kör du bakeprotein?Använder bara vanligt, oftast kasein.
Rent skitsnack att proteinet skulle förstöras av värmen28 maj, 2006 at 18:27 #1011114Anonym anvandareMemberLina wrote:Rent skitsnack att proteinet skulle förstöras av värmenHej
Jag tror inte det är rätt att påstå att det är ”rent skitsnack” att proteinet skulle förstöras av värmen, men det man kanske kan säga är att vi pannkakstillagning så kommer man oftast ej upp till de temperaturer då proteinet kan förstöras.
mvh
28 maj, 2006 at 18:36 #1011115Anonym anvandareMemberLina wrote:Använder bara vanligt, oftast kasein.
Rent skitsnack att proteinet skulle förstöras av värmenOkej, Kanske ska testa med sitt bananchoklad då´
Mm var därför jag undrade om proteinet förstörs, men det är alltså att bara köra på
28 maj, 2006 at 18:37 #1011116Anonym anvandareMembergoldeneagle wrote:HejJag tror inte det är rätt att påstå att det är ”rent skitsnack” att proteinet skulle förstöras av värmen, men det man kanske kan säga är att vi pannkakstillagning så kommer man oftast ej upp till de temperaturer då proteinet kan förstöras.
mvh
Får väl ta det lite lungt med värmen:emo-thumb
28 maj, 2006 at 18:45 #1011117Anonym anvandareMemberMicke Dee wrote:Får väl ta det lite lungt med värmen:emo-thumbHej
Sitter själv och funderar på ett recept till frukostpannkakor under min kommande diet. Vet ej om man kan kalla det diet, men vill bara ha koll på hur mycket jag egentligen äter varje dag. Vill kanske gå ned ca 5 Kg (väger idag 75 Kg), men jag vill att det skall ske under perioden (juni-september). Så jag skall satsa på 2300-2500 kcal per dag. Vet ej om det är tillräckligt eller ej.
mvh
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.