Nyttiga Pannkakor

Home Forums Matlagning och Recept Nyttiga Pannkakor

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Någon som sitter och trycker på nyttigt pannkaksrecept. Tackar på förhand!!

[http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?p=561768#post561768]

Kolla på King Grub’s pannkakor, de är goda..

Intressant recept! Måste jag testa idag. Tack för det tipset!

Jag brukar göra lite på känn…
    Byter ut hälften av mjölet mot vaniljprotein och väljer ett grovt mjöl eller havregryn resten. Minimjölk. Ägg eller äggvitor. Brukar även blanda i lite psyllium eller linfrön. Mixar allt och steker i ett tunnt lager sprayad rapsolja. Ibland har jag lite bakpulver i också.
    Serverar med lågkalorisylt eller mosade bär + sötningsmedel.

Det är bara att prova sig fram och se om det går att steka :D Har kört helt utan kolhydrater också :)
    Jag har misslyckats många gånger, men ofta har det blivit riktigt gott och nyttigt! Det är väl inte hela världen om det blir misslyckat eller!? Våga testa lite i köket!

Lina wrote:
    Jag brukar göra lite på känn…
    Byter ut hälften av mjölet mot vaniljprotein och väljer ett grovt mjöl eller havregryn resten. Minimjölk. Ägg eller äggvitor. Brukar även blanda i lite psyllium eller linfrön. Mixar allt och steker i ett tunnt lager sprayad rapsolja. Ibland har jag lite bakpulver i också.
    Serverar med lågkalorisylt eller mosade bär + sötningsmedel.

Det är bara att prova sig fram och se om det går att steka :D Har kört helt utan kolhydrater också :)
    Jag har misslyckats många gånger, men ofta har det blivit riktigt gott och nyttigt! Det är väl inte hela världen om det blir misslyckat eller!? Våga testa lite i köket!

Har du vanligt vaniljprotein eller kör du bakeprotein?

Micke Dee wrote:
    Har du vanligt vaniljprotein eller kör du bakeprotein?

Använder bara vanligt, oftast kasein.
    Rent skitsnack att proteinet skulle förstöras av värmen

Lina wrote:

Hej

Jag tror inte det är rätt att påstå att det är ”rent skitsnack” att proteinet skulle förstöras av värmen, men det man kanske kan säga är att vi pannkakstillagning så kommer man oftast ej upp till de temperaturer då proteinet kan förstöras.

mvh

Lina wrote:
    Använder bara vanligt, oftast kasein.

Okej, Kanske ska testa med sitt bananchoklad då;)´

Mm var därför jag undrade om proteinet förstörs, men det är alltså att bara köra på

goldeneagle wrote:
    Hej

Jag tror inte det är rätt att påstå att det är ”rent skitsnack” att proteinet skulle förstöras av värmen, men det man kanske kan säga är att vi pannkakstillagning så kommer man oftast ej upp till de temperaturer då proteinet kan förstöras.

mvh

Får väl ta det lite lungt med värmen:emo-thumb

Micke Dee wrote:
    Får väl ta det lite lungt med värmen:emo-thumb

Hej

Sitter själv och funderar på ett recept till frukostpannkakor under min kommande diet. Vet ej om man kan kalla det diet, men vill bara ha koll på hur mycket jag egentligen äter varje dag. Vill kanske gå ned ca 5 Kg (väger idag 75 Kg), men jag vill att det skall ske under perioden (juni-september). Så jag skall satsa på 2300-2500 kcal per dag. Vet ej om det är tillräckligt eller ej.

mvh

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.