- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Matlagning och Recept › Nyttigare till Midsommar
Här hemma står det alltid äggost på bordet till midsommar, ingen favorit hos mej men nu har jag exprimenterat fram ett (enligt mej) bättre allternativ. Möjligtvis med smak lite mer åt ostkake`-hållet..
2port:
2dl Mini keso
1Ägg
25g vanilj proteinpulver
20g Vege Fuel (eller annat naturellt prottepulver)
Vispa ägget med elvisp, rör ned keson, och sedan resten. Kör lite försiktigt, keson ska inte ”krossas” helt. Ställ in i ugnen på 200 grader i 25-30min. Låt svalna servera med kanel, strö dadlar, och mosade varma jordgubbar!
Innehåller ca: 192 kcal per port. (utan tillbehör) Gott och Mättande
Äggost? Vad sjutton är det?
Låter gott det där du gjorde iallafall!
(fint namn förövrigt, jag heter också Clara)
[http://sv.wikipedia.org/wiki/Äggost]
När det serveras med vispad grädde, hallon och socker så äter man tills man skäms. Och sen lite till. Sjukt gott!
Låter gott! Var äter man sån? Har aldrig hört talas om det på de platser jag bott på menar jag, så det är kanske nåt norrländskt fenomen eller nåt?
vet inte om man har något liknande i norrland, men här i bohuslän är det en hel del som lagar det… Var väl vanligare förr när folk hade tid med sådant…
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY