Home › Forums › Matlagning och Recept › Oatley-pankaksmix
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 augusti, 2007 at 13:37 #81384Anonym anvandareMember2 augusti, 2007 at 13:37 #741721Anonym anvandareMember
jag gjorde 4 st pankakor och blev väldigt väldigt mätt. Måste dock tillägga att man nog måste ha i något ”bindande” i smeten då den annars är omöjlig att få ”fast”. Jag välde därför att ha i ca 1 dl vaniljprotein i smeten som då var 3 dl och OJ så gott det blev!! något jag verkligen rekomenaderar. Dessutom är det bara 3% fett/100ml och det är ju aldrig fy skam. Kanske ska tillägga att Oatlys produkter är baserade på havre.
2 augusti, 2007 at 13:59 #741722Anonym anvandareMemberMan behöver inte tillsätta något, jag har stekt såna många gånger och de sitter ihop bra. Proteinpulver är väl inte direkt bindande heller, ägg isåfall(men det blir gott med vaniljprotte i pannkakorna!).
2 augusti, 2007 at 19:32 #741723Anonym anvandareMemberKonstigt för alla mina har aldrig blivit fasta utan har bara varit smet. Däremot när jag tillsatte proteinpulvret blev det en mycket bättre smet och smaken är ju godomlig hehe
Fed up wrote:Man behöver inte tillsätta något, jag har stekt såna många gånger och de sitter ihop bra. Proteinpulver är väl inte direkt bindande heller, ägg isåfall(men det blir gott med vaniljprotte i pannkakorna!).2 augusti, 2007 at 19:50 #741724Anonym anvandareMemberVar köper man detta?
2 augusti, 2007 at 19:52 #741725Anonym anvandareMemberDu köper det i en vanlig livsmedelsaffär. Det finns på mejeriavdelningen
Simon C wrote:Var köper man detta?2 augusti, 2007 at 23:03 #741726Anonym anvandareMemberelinorLilja wrote:jag gjorde 4 st pankakor och blev väldigt väldigt mätt. Måste dock tillägga att man nog måste ha i något ”bindande” i smeten då den annars är omöjlig att få ”fast”. Jag välde därför att ha i ca 1 dl vaniljprotein i smeten som då var 3 dl och OJ så gott det blev!! något jag verkligen rekomenaderar. Dessutom är det bara 3% fett/100ml och det är ju aldrig fy skam. Kanske ska tillägga att Oatlys produkter är baserade på havre.Låter riktigt gott, måste bara testa! :emo-thumb
Jag brukar ibland köpa Oatleymilk-havremjölk istället för vanlig mjölk att dricka. Den är tillsatt med både B-12 vitaminer + extra kalcium och laktosfri. Visste inte att Oatley även fanns som pankaksmix…mums!
4 augusti, 2007 at 14:50 #741727Anonym anvandareMemberSjälv tycker jag Oatley’s mix smakar alldeles för mycket havre för att det ska falla mig i smaken.
Själv så brukar jag köpa Go-Green’s mix gjord på soja, den är riktigt god.4 augusti, 2007 at 15:01 #741728Anonym anvandareMemberA-s wrote:Själv tycker jag Oatley’s mix smakar alldeles för mycket havre för att det ska falla mig i smaken.
Själv så brukar jag köpa Go-Green’s mix gjord på soja, den är riktigt god.:emo-thumb Testa även Go-Greens vaniljmjölk!
4 augusti, 2007 at 20:28 #741729Anonym anvandareMemberJag brukade göra pannkakor på
1dl Oatly pannkaks mix
6 äggvitor
1 rågad dl fiberhavreSjälv brukade jag ha mosad banan och kanel på, lätt kesella me fun light och bär eller bara helt enkelt lite kasein prote och rivet äpple:)
blir protein rikt och mättande iaf :up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.