Oatley-pankaksmix

Home Forums Matlagning och Recept Oatley-pankaksmix

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

jag gjorde 4 st pankakor och blev väldigt väldigt mätt. Måste dock tillägga att man nog måste ha i något ”bindande” i smeten då den annars är omöjlig att få ”fast”. Jag välde därför att ha i ca 1 dl vaniljprotein i smeten som då var 3 dl och OJ så gott det blev!! något jag verkligen rekomenaderar. Dessutom är det bara 3% fett/100ml och det är ju aldrig fy skam. Kanske ska tillägga att Oatlys produkter är baserade på havre. :P

Man behöver inte tillsätta något, jag har stekt såna många gånger och de sitter ihop bra. Proteinpulver är väl inte direkt bindande heller, ägg isåfall(men det blir gott med vaniljprotte i pannkakorna!).

Konstigt för alla mina har aldrig blivit fasta utan har bara varit smet. Däremot när jag tillsatte proteinpulvret blev det en mycket bättre smet och smaken är ju godomlig hehe

Fed up wrote:
    Man behöver inte tillsätta något, jag har stekt såna många gånger och de sitter ihop bra. Proteinpulver är väl inte direkt bindande heller, ägg isåfall(men det blir gott med vaniljprotte i pannkakorna!).

Var köper man detta?

Du köper det i en vanlig livsmedelsaffär. Det finns på mejeriavdelningen :P

Simon C wrote:
    Var köper man detta?
    elinorLilja wrote:
    jag gjorde 4 st pankakor och blev väldigt väldigt mätt. Måste dock tillägga att man nog måste ha i något ”bindande” i smeten då den annars är omöjlig att få ”fast”. Jag välde därför att ha i ca 1 dl vaniljprotein i smeten som då var 3 dl och OJ så gott det blev!! något jag verkligen rekomenaderar. Dessutom är det bara 3% fett/100ml och det är ju aldrig fy skam. Kanske ska tillägga att Oatlys produkter är baserade på havre. :P

Låter riktigt gott, måste bara testa! :emo-thumb

Jag brukar ibland köpa Oatleymilk-havremjölk istället för vanlig mjölk att dricka. Den är tillsatt med både B-12 vitaminer + extra kalcium och laktosfri. Visste inte att Oatley även fanns som pankaksmix…mums!

Själv tycker jag Oatley’s mix smakar alldeles för mycket havre för att det ska falla mig i smaken.
    Själv så brukar jag köpa Go-Green’s mix gjord på soja, den är riktigt god.

A-s wrote:
    Själv tycker jag Oatley’s mix smakar alldeles för mycket havre för att det ska falla mig i smaken.
    Själv så brukar jag köpa Go-Green’s mix gjord på soja, den är riktigt god.

:emo-thumb Testa även Go-Greens vaniljmjölk! :P

Jag brukade göra pannkakor på
    1dl Oatly pannkaks mix
    6 äggvitor
    1 rågad dl fiberhavre

Själv brukade jag ha mosad banan och kanel på, lätt kesella me fun light och bär eller bara helt enkelt lite kasein prote och rivet äpple:)

blir protein rikt och mättande iaf :up:

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.