Omelett!?

Home Forums Matlagning och Recept Omelett!?

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 16 through 28 (of 28 total)
  • Author

Tror att det är denna han menar:

[img=http://www.santamaria.se/gfx/product/images/pepparkakskryddor.jpg]Jag SKA köpa en eller nå´t dussin påsar imorrn det e ett som e säkert 😀

CiB wrote:
    Tror att det är denna han menar:

[img=http://www.santamaria.se/gfx/product/images/pepparkakskryddor.jpg]Jag SKA köpa en eller nå´t dussin påsar imorrn det e ett som e säkert 😀

Ja där ser man vad man hittar i kryddhyllan

Ska handla på fredag.
    It´s a sealed deal!
    :)

CIB Tack du räddade min kväll

Andreaz Engström wrote:
    CIB Tack du räddade min kväll

No worries mate! :emo-thumb

Kom på en till. Ett mellanmål som jag brukar köra på diet.

Skala och hacka ett äpple. Stekdem i en panna med lite kanel.

Vispa äggvita med lite sötningsmdel och lite kanel.

Stek omeletten och släng på äppelbitarna efter halvatiden.

Smakar äppelpaj när du går på diet :D

Mm applepie…

Mitt bidrag:
    2-3 ägg vispa som vanligt
    Stek något random pålägg (kalkon skinka, hackade kyckling korv(poli) ) bitar.
    Krydda äggröran INNAN steknik med vitlökskrydda eller någonslags grill krydda.
    Sen häller du bara över över sörjan över pålägget.

Njut, servera gärna med några skedar keso.

Grundreceptet till omelett förståss men häll i lite parmesanost i smeten. Mums!

kan du skriva exakt lr nästan iallafall hur man gör omeletten i ugnen, den me keso o ägg, lät ju jäkla gott.

Som ni säkert alla vet så är lök smakförhöjande och används i botten på de flesta såser. Så mitt tipps är att steka lite lök i botten på plåten, gärna tillsammans med finhackad kalkon eller skinka och sedan hälla på omelettsmeten på detta.

2 ägg
    2msk vatten
    Salt och peppar
    räkor och kräftor efter tycke
    samt lite dill och riven parmesan.

Smarrigt!!:P

Vispa upp några ägg (hur många somhelst) med en skvätt mjölk. Blanda i keso/fetaost, soltorkade tomater och svarta oliver. Krydda med salt (tänk på att ingredienserna redan är salta), vitpeppar och lite chili. Garnera med några basilikablad. Smaskens;)

Var i LA i sommras. Som många av oss andra här på Body. Upplevde Gold´s gym (Venice Beach), Firehouse etc.

En sak som fastnade i magen var just omelett. Nu när jag är hemkommen från Californien så gäller följaden omelett:

Jag hackar lök, tomat och skinka. Allt steker jag till. Därefter tillsätter jag 3 äggvitor och äter med ketchup :p Och det är så fantastiskt gott.
    :
    Förrutom att ha lök, tomat, skinka, kan man även tillföra championer och spenat. Senast i förrgår hade jag dessutom hackad broccoli och det blev en riktigt höjdare.

Lycka till!!!:emo-thumb

Viewing 13 posts - 16 through 28 (of 28 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.