- This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Matlagning och Recept › Omelett
Har precis fått tag på 5 liter aggvita via ett bageri, förenklar en hel del. nu vill jag ha lite goda recept på olika omeletter tack på förhand
Omelett kan ju göras hur som helst, gör omeletten och blanda i det du gillar är min teori.. Men fetaost, skinka, svamp och purjolök är mums. Räkor och kyckling funkar också!
Omelette på enbart vita brukar bli så där. Jag brukar ta ett helt ägg + 2-3 vitor och det blir helt ok. Det är gott med räkor, crab fish och dill i eller kyckling, brocoli och grillkrydda. Omelette kan varieras till tusen, i princip bara att ta det som man tycker är gott. Nyttigt och väldigt mättsamt
Är det någon som provat att värma omellet i mickron?. Tänkte eftersom omelett måste ju vara ett ganska bra lunchalternativ men man vill ju gärna inte stå på jobbet och mixtra ordning den, så är det någon som provat? funkar det? jag menar så det inte smakar seg höna efteråt :frust: .
Jag gör alltid mina omelletter i micron, och tycker att det är jättegott! Rör om ett par gånger under tiden bara.
Tack för svaren. ska testa några av ara varianter. varför blir en omelett på bara äggvita sådär ? smaken lr resultatet ni syftar på ? jag har ätit scrambled eggs i sen jag köpte dunken, tycker det är finfint. men jag köte det mest för att kunan göra olika varianter av omeletter.
det du behöver för min favvo omelett är:
5-10 droppar tabasco
1 tsk salt
mycket peppar
1hg skinka
½ lök
vispa ihop allt i ett stort glas och ös ner det i pannan med oliv olja och vispa runt det hela tiden tycker själv att det känns lättare att äta om det inte blir som en pankaka
mvh
Soltorkade tomater brukar min far ha i sina omeletter, super gott så det kan vara värt att provas
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY