Pasta Carbonara

Home Forums Matlagning och Recept Pasta Carbonara

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • Author

Låter gott detta Seth. Ett gott alternativ till pasta bolognese som jag normalt äter två gånger om dagen och har gjort så det senaste halvåret.

Hej Jesper!
    Ser du ut som p

Fan.. l

SethRonland wrote:
    Hej Jesper!
    Ser du ut som på bilden fast du äter pasta bolognese 2ggr om dagen?!
    Då måste jag säga att jag är avundsjuk!

Bilden hade jag tur med. Men att hålla bra form och käka pasta bolognese är väl en dosfråga. För tillfället satsar jag på att lägga på mig lite muskler inför kommande tävlingar, och då passar den maten utmärkt.
    Såvitt jag förstår håller du i princip tävlingform året om, så får jag fråga hur högt kaloriintag du ligger på ”offseason”?
    / Mvh Jesper

Jesper Näsström wrote:
    Bilden hade jag tur med. Men att hålla bra form och käka pasta bolognese är väl en dosfråga. För tillfället satsar jag på att lägga på mig lite muskler inför kommande tävlingar, och då passar den maten utmärkt.
    Såvitt jag förstår håller du i princip tävlingform året om, så får jag fråga hur högt kaloriintag du ligger på ”offseason”?
    / Mvh Jesper

He he ja självklart är det en dosfråga.
    Offseason cyklar jag kolhydraterna ofta, ibland kör jag väldigt lågt för att sedan en period äta väldigt mycket i kombinationen med ganska tung träning (mer tungt än lätt, eftersom jag använder mig av alla möjliga repsomfång vid varje träning). Efter en period med lågt kolhydratintag, kommer tung träning och mycket kolhydrater öka produktionen av tillväxthormon(enligt min egen teori ivarjefall), detta fungerar bra för mig. Fettet håller jag konstant på 60-70gram om dagen och det är ca85% omättat, resten det mättade, för testosteron produktionen och dess andra positiva effekter på kroppen. Protein håller jag också konstant ganska högt cirka 260 gram, vilket är samma på deff. Även en ätardag finns på lördagar!

/ Seth Ronland

Har letat överallt efter parmesanost med 1% fett. Vilket fabrikat köper du och var går denna att få tag på?

chunky wrote:
    Har letat överallt efter parmesanost med 1% fett. Vilket fabrikat köper du och var går denna att få tag på?

Sorry, har inte själv letat i Sverige. Köpte med mig ett gäng när jag var i USA sist, där finns så mycket mer low fat produkter att välja på. Antar att 5% finns i Sverige, kolla i en specialliserad ost affär. Det ska finns någonstans i vårt avlånga land.
    MVH Seth

SethRonland wrote:
    Nu när tävlings säsongen är över börjar ju satsningen för mer muskler och självklart är det skönt att slippa tänka på kalorierna varje dag. Men man behöver ju inte lägga på sig onödigt fett.
    Att äta gott men nyttigt är möjligt!

Seth’s Pasta Carbonara

Det lät riktigt gott, måste prova det nån dag :)
    Bara att glida iväg till affären och inhandla ingredienser, he!

Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.