Pizza utan ost?

Home Forums Matlagning och Recept Pizza utan ost?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 63 total)
  • Author

Om man beställer en pizza utan ost på ( pga vissa andlendingar jag inte orkar ta upp ) hur tror ni den smakar då? Blir den torrare eller äckligare? :what:

Cheeses christ!
    Det borde ju bli torrare, och grejerna lär väl ramla av väldigt lätt :)

hittade detta nu me liten frukost i magen, haha

”Den italienska smörgåsarna faller många av oss i smaken, men de ger oss på tok för mycket mättat fett för att kunna ätas dagligen. Det finns dock knep för att få ner fettinnehållet och öka proteininnehållet. Prova att beställa en pizza utan ost, men med extra tonfisk, skinka, räkor eller något annat proteinrikt pålägg. För smakens skull får de gärna lägga på lite extra av olika grönsaker.

Den ursprungliga italienska pizzan hade faktiskt inte ost på sig, så detta är inte helt galet även om det känns ovant. Eftersom pizzor har så olika sammansättning är det svårt att ange exakt hur mycket fett man sparar på att ta bort osten, men en mer än en halvering av fetthalten är en god uppskattning. Brödet i pizzan har ganska högt glykemiskt index, vilket är skälet till att inte ens ostfri pizza får högre betyg.

LyftarBruden wrote:
    Om man beställer en pizza utan ost på ( pga vissa andlendingar jag inte orkar ta upp ) hur tror ni den smakar då? Blir den torrare eller äckligare? :what:

Om du beställer från en ”standardpizzeria” är nog tomatsåsen inte tillräckligt smakrik för att utesluta osten, i min mening. Den blir nog torr och tråkig.
    Fast jag har iofs aldrig ätit eller beställt en pizza utan ost, men det är min indirekta känsla.

Du lider av ätstörningar (behöver inte gå in på det mer). Mitt råd är att du slopar pizzan, om det känns jobbigt, och beställer en sallad eller ev. pasta istället. Eller så nöjer du dig med en bit vanlig pizza med ost (man behöver inte äta upp allt).

Om du beställer pizza utan ost kan du väl kommentera hur det smakar för oss andra :)

Jag brukar be mina pizzabagare att ta ”ungefär hälften så mycket ost som vanligt” och det smakar fortfarande prima. Om de lyder mig har jag ingen aning om.. :D

nutz wrote:
    Jag brukar be mina pizzabagare att ta ”ungefär hälften så mycket ost som vanligt” och det smakar fortfarande prima. Om de lyder mig har jag ingen aning om.. :D

Det gjorde jag också (eller jag bad morsan be om mindre ost när hon beställde) ett par gånger som mindre (tänk 10-11 år). Fast det berodde på att jag ogillade torkad ost och osten hann svalna/torka innan vi fick hem maten från pizzerian….

Sen fann jag calzone = problemet löst :up:

Nu blev man ju pizzasugen… Lunchen är räddad :D

Blir lika god om inte godare…Mkt krispigare enligt mig..GO FOR IT!!!

Funkar skitbra utan ost.
    Är ostälskare och trodde det skulle bli skittråkigt första gången jag provad, men blev positivt överraskad

Japp. Det blir godare utan ost! Helt klart. Skippa osten.

Varför skippa osten om jag får fråga? Är ju den vita botten med de sanbba kolisarna som är problemet? Ja jusst det, fett är ju jättefarligt…glömde det:D

Perra_mja wrote:
    Varför skippa osten om jag får fråga? Är ju den vita botten med de sanbba kolisarna som är problemet? Ja jusst det, fett är ju jättefarligt…glömde det:D

Faran med snabba kolisar är ju grymt överdrivet om man äter blandat och ofta.
    Äter hellre 100 g snabba kolhydrater med lite fyllning än får i mig 50 g fett från ost.
    Dessutom blir pizzan bara en ostsoppa utan botten, blir så jävla svårt att äta.
    Behåller hellre botten om jag ska äta pizza.
    Sen är väl inte fokus på om fett är farligt eller inte, utan att ”spara” kalorier när man äter pizza.

Vincent Qvarfordt wrote:
    Faran med snabba kolisar är ju grymt överdrivet om man äter blandat och ofta.
    Äter hellre 100 g snabba kolhydrater med lite fyllning än får i mig 50 g fett från ost.
    Dessutom blir pizzan bara en ostsoppa utan botten, blir så jävla svårt att äta.
    Behåller hellre botten om jag ska äta pizza.
    Sen är väl inte fokus på om fett är farligt eller inte, utan att ”spara” kalorier när man äter pizza.

Håller inte med dig för fem öre, men smaken är som baken:emo-thumb

Perra_mja wrote:

Lätt sätt att få bort en 300-400 kcal.

Brödet är godast på en pizza,osten kan man minska dubbelt istället för att ta bort den.
    Äter man pizza då ska det smaka pizza,om man inte är sugen på pizza då kan man äta något annat istället.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 63 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.