Pizza utan ost?

Home Forums Matlagning och Recept Pizza utan ost?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 63 total)
  • Author
    Perra_mja wrote:
    Rädda oss från fettet någon!

Men hoppa på någon LCHF-kryssning och låt de som vill spara in på kalorierna vara ifred. Bara för att man inte dör av att äta fett så måste man väl inte se till att allt man äter innehåller så mycket fett som möjligt?

Granqvist wrote:
    Jag blev inspirerad!! Ska banemig testa att beställa en pizza utan ost och sedan med extra kött på!! Ska smaka gott efter ngt träningspass!!

Gör så, ska med göra de på Söndag tror jag, eller tidigare. E så sugen redan nu men har lite annat å äta före ;) hehe:P Men de e fan bra träningmat egentligen.

Hmm tycker det är lite konstigt men när jag köper pizza, så har jag aldrig märkt av eller sett ost på min pizza.
    Men när jag gör min egen då ska det banne mig vara en sjö av flytande ost

Jag brukar beställa mina kebabpizzor utan ost, enbart av de enkla anledningarna att smält ost inte är någon höjdare på kebabpizza och att jag blir spymätt efter typ 1/4.
    Ni kan skita i att ifrågasätta eller kommentera, så är det bara.

Det blir inte det minsta torrt, tillräckligt med kebab och en djävla laddning sås kompenserar för osten.

Igår gick jag till en ny pizzeria och beställde pizza med ordagrant ”en tredjedel så mycket ost som ni brukar ha på”. I helvete eller att de fattade. Gott som fan dock. :

nutz wrote:
    Igår gick jag till en ny pizzeria och beställde pizza med ordagrant ”en tredjedel så mycket ost som ni brukar ha på”. I helvete eller att de fattade. Gott som fan dock. :

haha okej, keligt. Mina tre pizzorior här nere, har funnits så länge å dom som jobbar där. tur dom kan bra svenska :D

Hemgjord pizza ikväll med mozzarella *dregglar* och fetaost!

Niklas Sjöö wrote:
    Hemgjord pizza ikväll med mozzarella *dregglar* och fetaost!

haha jag ska nog beställa en efter tärningen ikväll eller en kebabrulle ( HAR ALDRIG SMAKAT ).:(

Vet inte om nån av er har pizzakedjan ”indianen” i stan? (finns på ett flertal ställen iallafall). Fanns i köping, tills de blev tvungna o slå igen i kristiderna

men jävlar så bra de var! Där byggde de mest på buffé, men man kunde beställa en hel pizza med.

De körde konceptet fullkornsdeg + lightost. Dom pizzerna va guld! Kändes riktigt MATIGA, inte så flottiga o man blev inte sådär ”oh my god i’m going to die-mätt” ;P, inte heller den djupa matkoman kom ^^

Önskar de fanns fler sånna ställen :)

Mr_c wrote:
    Vet inte om nån av er har pizzakedjan ”indianen” i stan? (finns på ett flertal ställen iallafall). Fanns i köping, tills de blev tvungna o slå igen i kristiderna

men jävlar så bra de var! Där byggde de mest på buffé, men man kunde beställa en hel pizza med.

De körde konceptet fullkornsdeg + lightost. Dom pizzerna va guld! Kändes riktigt MATIGA, inte så flottiga o man blev inte sådär ”oh my god i’m going to die-mätt” ;P, inte heller den djupa matkoman kom ^^

Önskar de fanns fler sånna ställen :)

hmm, faktiskt hört talas om de namnet men inget som plingar till direkt

Tonfisk
    Räkor
    Musslor
    Krabba

Alla dessa ingredienser i min favoritpizza har knappt något fett alls, fyllda med protein. Ost har fett, ja men också mycket protein. Sen använder dem inte så mycket ost i pizzan som man tror, då det smälter och sprider ut sig.
    Det är själva ”brödet” som innehåller mest kcal, även då 1g fett innehåller 9 kcal och 1g kolhydrater 4 kcal så är det brödet som får pizzan kcal rik, då det är en hel del bröd.
    Frukostbröd har oftast 250kcal per 100g, deget dem använder väger än 300g, så räkna på…

nutz wrote:

Vilken pizzeria är det du brukar gå till / vilken var den nya?

JakobMinell wrote:
    Vilken pizzeria är det du brukar gå till / vilken var den nya?

Jag köper oftast pizza på Slätta. Denna fadäs skedde på stället brevid F&S, Tonys Pizzeria. Det är ett svek jag sent förlåter.
    Vad har du för favoriter i stan förresten?

Armin wrote:
    Tonfisk
    Räkor
    Musslor
    Krabba

Alla dessa ingredienser i min favoritpizza har knappt något fett alls, fyllda med protein. Ost har fett, ja men också mycket protein. Sen använder dem inte så mycket ost i pizzan som man tror, då det smälter och sprider ut sig.
    Det är själva ”brödet” som innehåller mest kcal, även då 1g fett innehåller 9 kcal och 1g kolhydrater 4 kcal så är det brödet som får pizzan kcal rik, då det är en hel del bröd.
    Frukostbröd har oftast 250kcal per 100g, deget dem använder väger än 300g, så räkna på…

Brukar vara tre till fyra stora nävar ost. så minst 200g ost, så minimum 60g fett… Så det är ganska mycket..

Här har ni energiinnehållet i en ganska vanlig pizza.

[http://www.andreazengstrom.se/2009/06/hur-mycket-innehaller-en-pizza.html]

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 63 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.