Pizza utan ost?

Home Forums Matlagning och Recept Pizza utan ost?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 63 total)
  • Author

Käkade nyss för första gången pizza utan ost med en polare, även han en träningsmänniska. Positivt överraskande, kändes inte alls så där svettigt som en pizza annars gör och man fick inte den där ”omg i am going to die” mättheten.
    Ostfri pizza ett klart + :D

nutz wrote:
    Jag köper oftast pizza på Slätta. Denna fadäs skedde på stället brevid F&S, Tonys Pizzeria. Det är ett svek jag sent förlåter.
    Vad har du för favoriter i stan förresten?

Okej, Tonys brukar ha helt okej kebabrulle annars men jag har aldrig smakat pizzan. Det brukar bli Slätta när jag är lat, bor precis bredvid, men annars äter jag gärna på Take Away nere på stan. Kebabrullen är bäst på köpmanskrogen, megarulle med ost och pommes för 80 spänn :D

dinomog wrote:
    Käkade nyss för första gången pizza utan ost med en polare, även han en träningsmänniska. Positivt överraskande, kändes inte alls så där svettigt som en pizza annars gör och man fick inte den där ”omg i am going to die” mättheten.
    Ostfri pizza ett klart + :D

haha bra de , skönt att folk vågar. Jag har ätit 6pizzor UTAN ost på 4veckor nu. Fy vad gott 😮 och de syns inte heller, hehe.
    känns nyttigt, e ju nyttigt me. Man får ju i sig allt, sen beställer jag alltid extra skinka, eller räkor eller nått me protein på.

Pizza utan ost e iaf inte torrt.

LyftarBruden wrote:
    haha bra de , skönt att folk vågar. Jag har ätit 6pizzor UTAN ost på 4veckor nu. Fy vad gott 😮 och de syns inte heller, hehe.
    känns nyttigt, e ju nyttigt me. Man får ju i sig allt, sen beställer jag alltid extra skinka, eller räkor eller nått me protein på.

Pizza utan ost e iaf inte torrt.

Bra tips om proteinet, ska själv köra på det nästa gång. Torrt är det inte, men lite krispigare blir det, fast på ett bra sätt lixom.

Igår åt jag kebabpizza och gjorde nästan tvärtom. Jag åt 1/4 av pizzan, sedan bara resten av pålägget och skippade botten.

Ch4rles wrote:
    Igår åt jag kebabpizza och gjorde nästan tvärtom. Jag åt 1/4 av pizzan, sedan bara resten av pålägget och skippade botten.

de e väl klnappast brödet, botten som e farligt?:S men visst, de beror helt va man har för mål.
    De jag undviker e kebab + sås, å ost.
    Dock e väl kebab bra med, men som sagt var, pizza utan ost, med extra skinka, räkor, championer å keso till så e de gott å proteinrikt =)

LyftarBruden wrote:
    de e väl klnappast brödet, botten som e farligt?:S men visst, de beror helt va man har för mål.
    De jag undviker e kebab + sås, å ost.
    Dock e väl kebab bra med, men som sagt var, pizza utan ost, med extra skinka, räkor, championer å keso till så e de gott å proteinrikt =)

Det är väl inget som är farligt på en standardpizza? Förstår vad du menar, men den genomsnittliga mängden bröd i en pizza innehåller fler kalorier än osten på pizzan. Du får även i dig mer proteiner om du skulle välja att äta osten istället för brödet. Om man nu måste välja.

faran wrote:
    Det är väl inget som är farligt på en standardpizza? Förstår vad du menar, men den genomsnittliga mängden bröd i en pizza innehåller fler kalorier än osten på pizzan. Du får även i dig mer proteiner om du skulle välja att äta osten istället för brödet. Om man nu måste välja.

Exakt, bra sagt. Det är, beroende på pizzeria, ca 250-300g bröd i en pizza. Slår man det lite snabbt i huvudet blir det ungefär 1000 kcal, endast bröd. Sen tillkommer 150-200g ost och 70-100g skinka som ger ca 7-800kcal. Men även där beroende på vilken ost och dess fetthalt.

Jag har hört personer som köper calzone special (ost, skinka, räkor, champinjoner) med extra ost, skinka och räkor, och som bara äter fyllningen. Dvs, de skär upp ”pirogen” och skrapar ut all fyllning på tallriken och tar en assiett med pizzasallad brevid.

Varför? Jo, för att de inte ska behöva beställa en sallad när de är i ett sällskap och äter pizza. Innerst inne skriker magen efter pizza men enligt deras diet ”LCHF” är det nada carbs och genom att skrapa ut fyllningen tycks det fungera.

Ja, jag är bara lite orolig att jag spräckte en lite känslig bubbla här. Vad jag förstått har den här tösen haft ätstörningar och började alldeles nyligen äta pizza igen. Vet inte om jag förstörde det nu.. :

faran wrote:
    Ja, jag är bara lite orolig att jag spräckte en lite känslig bubbla här. Vad jag förstått har den här tösen haft ätstörningar och började alldeles nyligen äta pizza igen. Vet inte om jag förstörde det nu.. :

yes, haft ätstörningar ;) Men kan ju lugnt säga att dom e borta, anledningen till att jag inte äter pizza me ost e pga av att jag itne gillar konsistensen , i övrigt äter jag ost på mackorna dagligen!

LyftarBruden wrote:
    yes, haft ätstörningar ;) Men kan ju lugnt säga att dom e borta, anledningen till att jag inte äter pizza me ost e pga av att jag itne gillar konsistensen , i övrigt äter jag ost på mackorna dagligen!

Härligt! :up:

Tycker inte man ska vara så himla kinkig om man nu ska unna sig en pizza. Jag äter inte bröd i vanliga fall och max 20% av mitt dagliga intag består av kolhydrater, men när jag unnar mig en pizza (ca 1-2 ggr under en tvåveckorsperiod) äter jag givetvis allt. Sen om man inte gillar ingredienserna är det ju en annan femma, men personligen tycker jag den blir godare ju mer ost den innehåller hehe

Flessa wrote:
    Om det är osten man är ”rädd” för så är det ju bara att köra på västan 5% ifall man har fettnoja på osten menar jag..

haha och de kan man välja vilken ost sort man vill ha på pizzerian och EXAKT hur mkt?
    Nåja, som sagt var., jag ÄLSKAR ostmackor som jag själv fixar i ordning flera ggr om dagen, men smält ost på pizza, nej tack.

Och givetvis är inte en ost per automatik nyttigare bara för att fetthalten är lägre.

Möjligen ur den aspekten att ju magrare desto högre proteinhalt och kalciumhalt.

Jag har aldrig smakat ost under 10% (gjorde misstaget en gång) men är 5% ost verkligen gott? Blir inte den torr och mjäkig om man gratinerar?

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 63 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.