Popcorn kcal?

Home Forums Matlagning och Recept Popcorn kcal?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • Author

Om man gör popcorn i en ”Big Poper” från obh nordica, hur mycket kcal är då 1,5dl majskorn?

Om du inte har våg;
    -Vad väger påsen?
    -Mät hur många dl det är.
    -Räkna.
    Mvh

patriknn wrote:
    Om du inte har våg;
    -Vad väger påsen?
    -Mät hur många dl det är.
    -Räkna.
    Mvh

…och har du våg, så väg.:)

Om man är rädd för kcal och vill äta popcorn som inte är för energirikt rekommenderar jag INDIAN popcorn (blå popcornpåse, finns i de flesta video- och livsmedelsaffärer). Tror det är 280 kcal för hela påsen och det räcker gott och väl. Fast det är mycket salt, så var försiktigt med saltet under dagen.

När vi ändå talar om popcorn och kalorier:

Någon som har en aning om hur mycket energi det är i SFs biopopcorn? Eller hur mycket de olika storlekarna väger för den delen.

kan man poppa naturella majskorn i micron? Typ i en bunke eller något?

Niklas Sjöö wrote:
    . Fast det är mycket salt, så var försiktigt med saltet under dagen.

Alternativt drick en jävla massa vatten till;)

meeper wrote:
    När vi ändå talar om popcorn och kalorier:

Någon som har en aning om hur mycket energi det är i SFs biopopcorn? Eller hur mycket de olika storlekarna väger för den delen.

Jag mailade SF om kaloriantalet i mellanbägaren. Dom visste inte kalorierna men popcornen vägde ca 155 gram. Den stora mastodontbägaren väger alla gånger 2-3 gånger så mycket:pop:

Kung Bruno wrote:
    En snilleblixt.

Jag har mina stunder. Det där tog oerhört lång tid att komma fram till.:)

JakobMinell wrote:
    Jag mailade SF om kaloriantalet i mellanbägaren. Dom visste inte kalorierna men popcornen vägde ca 155 gram. Den stora mastodontbägaren väger alla gånger 2-3 gånger så mycket:pop:

Biopopcorn har väl även en hel del smör tillsatt?

Razmeister899 wrote:
    Biopopcorn har väl även en hel del smör tillsatt?

Jo en del smör, jag har iaf. inte lyckats få mina kastrullpoppade att bli gula med vanlig olivolja i.

JakobMinell wrote:
    Jo en del smör, jag har iaf. inte lyckats få mina kastrullpoppade att bli gula med vanlig olivolja i.

Hehe kul där..

JakobMinell wrote:

Rekommenderar Smör/rapsoljan från Arla. Den flytande, du vet i en gul flaska eller Milda Culinesse.. Perfekt att ringla över popcornen.. :P

aix wrote:
    Rekommenderar Smör/rapsoljan från Arla. Den flytande, du vet i en gul flaska eller Milda Culinesse.. Perfekt att ringla över popcornen.. :P

ska prova det någon synd-afton ;)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.