Pricken över i:et som oftast är sockerfällan

Home Forums Matlagning och Recept Pricken över i:et som oftast är sockerfällan

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Följer och är nogrann med kost och träning men har ett problem som hemsöker mig i drömmarna.:|
    Finns det alternativ till följande och jag hade varit tacksam;

ketchup (ej tillsatt socker) som man ofta har på pasta

Sylt till pannkaker (vissa kanske även har d i gröt)

lingonsylt som man oftast har till ris

:worship: :D :worship: = snälla hjälp mig från mardrömmarna

Ketchup: kör krossade tomater, en nypa salt och en liiten nypa sötningsmedel (valfritt) i mixern och koka upp i kastrull… Inte lika gott som ketchup, men funkar bra under deffen.
    Sylt: Prova Önos lågkalori sylt. Ex. jordgubb och hallonsylt har
    ca 40 kcal/100g. Själv kokar jag egen sylt på bär och en mindre mängd sötningsmedel.
    Lingonsylt: Vet inte om Önos har den som lågkalori, men det lönar ju sig att se efter… Som sagt… kokar egen light-sylt.

Hoppas du kunde få lite nytta av det här, annars är det väl bara att minska
    ordentligt på mängderna om man inte vill byta ut de gamla godingarna.
    Simma lugnt!
    :nerd-tb:

men kom igen lingonsylt till ris?! :) :p

Hanne wrote:
    Önos lågkalorisylt är riktigt gott… tycker dock att alternativet med att koka egen sylt verkar bättre. Önos sylten innehåller en del snabba kolhydrater iform av druvsocker. Men äter man det direkt efter träning skadar det nog inte.

Önos lågkalori lingonsylt käkar jag varje dag, även under min diet. Det finns inga snabba kolhydrater eller druvsocker i deras sylt så ät med gott samvete om du inte är rädd för aspartam.

Nu finns det även Ketchup utan socker… :emo-thumb

Mvh Micke

Mirre wrote:
    Önos lågkalori lingonsylt käkar jag varje dag, även under min diet. Det finns inga snabba kolhydrater eller druvsocker i deras sylt så ät med gott samvete om du inte är rädd för aspartam.

Hm intressant:| vad med druvjuicen då? Står som andra ingrediens på min hallonsylt burk.

Micke. R wrote:
    Nu finns det även Ketchup utan socker… :emo-thumb

Javisst, och den från Felix är inte alls så dum. Dom har mer än halverat kaloriinnehållet och mängden kolhydrater jämfört med en annan flaska min polare hade ståendes i kylen och sötar med Sukralos (aldrig hört talas om innan).

Hanne wrote:
    Hm intressant:| vad med druvjuicen då? Står som andra ingrediens på min hallonsylt burk.

Kan du mena fruktkärnmjölet som används i förtjokningsmedlet? I och för sig har jag ingen Hallonburk hemma att kika på. Jag vet att det skiljer kalorimässigt endel mellan lingon och hallon men det är löjliga små nivåer. Jag åt orgubbssylten ihop med keso som sistamål varje kväll innan sänggående under dieten. Det är ändå i slutändan kaloriintaget som räknas. Gi är för upphaussat.

Mvh,
    Mirjana

tackar för tipsen. så nu har jag varit duktig o lyssnat på era råd o inskaffat mig lågkalori sylt o lingon. denna djungel av mat.
    har nu d senaste börjat tänka väldigt mycket på kosten så med tiden kommer detta göra susen.
    kommer även att visa resultatet snart då jag kommer att uppdatera med en egen tråd vad gäller min kost o träning samt med bilder.

emiladrian wrote:
    Följer och är nogrann med kost och träning men har ett problem som hemsöker mig i drömmarna.:|
    Finns det alternativ till följande och jag hade varit tacksam;

ketchup (ej tillsatt socker) som man ofta har på pasta

:worship: :D :worship: = snälla hjälp mig från mardrömmarna

Jag käkar Eldorados Tacosås på pastan… Den har lägre kaloriinnehåll än Felix Ketchup utan socker… och köper du den som heter ”hot” blir det extra gott! Att käka tacosås på pastan stillar också eventuella begär efter tacokvällar som kan krypa på en ibland… ;)

Aroha wrote:
    Jag käkar Eldorados Tacosås på pastan… Den har lägre kaloriinnehåll än Felix Ketchup utan socker… och köper du den som heter ”hot” blir det extra gott! Att käka tacosås på pastan stillar också eventuella begär efter tacokvällar som kan krypa på en ibland… ;)

Bra tips :up: då ”mat tarmen” ibland tar över.
    kan ordagrannt äta tacos i timtal

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.