Protein- och kolhydratdrink, recept efterfrågas

Home Forums Matlagning och Recept Protein- och kolhydratdrink, recept efterfrågas

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 42 total)
  • Author
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Ja, chokladpulvret du vet

Ärligt är de ett chocklad pulver? ;)

malawiglenn wrote:
    Alltså skrev inte vi i en av dina tidigare trådar om att du kunde skaffa mjölkpulver eftersom du inte fick pengar till proteinpulver av morsan?

Annars du kan ju äta en burk tonfisk (öppna den på plats) samt lite bröd och frukt… torkat kött lär ju funka med… om hygien är en parameter för dig dvs. Annars ta med ett paket mjölk, drick den lite småljummen.. eller skaffa en fräsig kylväska!

Jo men jag listar bara alternativ;)

Ludde93 wrote:
    Ärligt är de ett chocklad pulver? ;)

[http://www.kraftfoodsnordic.com/kraft/page?siteid=kraft-prd&locale=sesv1&PagecRef=2350&Mid=2350]

O’Boy är chokladpulver för att blanda i mjölkdrinkar, ja.

Och chokladmjölk är utmärkt återhämtningsdryck.

King Grub wrote:
    [http://www.kraftfoodsnordic.com/kraft/page?siteid=kraft-prd&locale=sesv1&PagecRef=2350&Mid=2350]

Okej najs med oboy efter träning:) Ja hoppas du förstod att jag var ironisk i mitt förra inlägg….

King Grub wrote:

Spelar allt socker i oboyen mindre roll om man tar den efter träningen jämfört med om man skulle ta den till kvällsmål eller liknande? (nej jag är inte världsbäst på det här):)

jorre759 wrote:
    Spelar allt socker i oboyen mindre roll om man tar den efter träningen jämfört med om man skulle ta den till kvällsmål eller liknande? (nej jag är inte världsbäst på det här):)

Det är direkt efter träningen kolhydraterna ger mest effektiv återhämtning. För tänderna är det lika dåligt.

Eddie Vedder wrote:
    Det är direkt efter träningen kolhydraterna ger mest effektiv återhämtning. För tänderna är det lika dåligt.

Ok.

mallas wrote:
    3-5dl mjölk
    3-4dl havregryn
    1 Banan 2-3 ägg
    1 matsked oboy
    MIXA!

Klarar sig verkligen äggen att ligga varmt nästan en hel dag? Jag tränar direkt efter skolan så jag måste mixa drycken på morgonen typ vid 8 och på måndagar slutar jag inte skolan förren halv fem, då har jag väll tränat klart vid halv sex. Då har allt det där legat i min väska varmt i typ nio timmar.

Flessa wrote:
    Vad är det egentligen med föräldrar och deras skepsis gentemot kosttillskott.. vassleprotein är ju riktig mat förfan.

haha, sant. :p

Alla kanske inte vet det. Hur länge har du själv fattat skillnaden t.ex.? Bara att kolla dina trådar i början av din aktivitet här på forumet så du kanske inte ska kasta sten i glashus?

Jag tycker snarare det är fullständigt förståeligt att en förälder utan kunskaper om kosttillskott oroar sig när deras son plötsligt kommer hem med 5 kg ”Anabolic Muscle Gainer”.

malawiglenn wrote:
    han har inte råd, han sa detta i en annan tråd för ett tag sen

Jag har råd, VILL bara inte lägga pengarna på kosttillskott :p Men jag kör på mjölkpulvret du rekommendera så nu ska jag sluta va jobbig:)

Flessa wrote:
    är väl en viss skillnad på en ”anabolic muscle gainer” och ”mikrofiltrerat vassleprotein”..

Du menar att alla borde veta vad ”mikrofiltrerat vassleprotein” är och att du hade haft järnkoll på det om någon frågat dig för ett år sedan?

Jag tycker man kan vara mer ödmjuk än så faktiskt.

Eddie Vedder wrote:
    Alla kanske inte vet det. Hur länge har du själv fattat skillnaden t.ex.? Bara att kolla dina trådar i början av din aktivitet här på forumet så du kanske inte ska kasta sten i glashus?

Jag tycker snarare det är fullständigt förståeligt att en förälder utan kunskaper om kosttillskott oroar sig när deras son plötsligt kommer hem med 5 kg ”Anabolic Muscle Gainer”.

Går detta att handla i sverige?

fredrik92a wrote:
    Går detta att handla i sverige?

:D😀

ON: Sorry, nej! Vet ej om det finns någon sådan produkt som heter så och om det finns så har jag då inte sett den iaf. :)

malawiglenn wrote:
    Anabolic Protein finns ju att köpa på svenskt kosttillskott :D

Antar att du skämtar men för att inte förvirra ”fredrik92a” så kan jag påstå att en produkt med det exakta namnet ”Anabolic Muscle Gainer” har jag aldrig sett. :)

Tror Vedder drog till med ett macho randomnamn som säkerligen skulle fungera hur bra som helst. :)

malawiglenn wrote:
    jag skämtar inte, den produkten finns :)

Ok, jag kikade på Svenskt kosttillskott som du hänvisade till men hittade den inte där och antog att du skämtade.

Hittar den förövrigt fortfarande inte men nu är vi kanske lite OT!

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 42 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.