Home › Forums › Matlagning och Recept › Protein- och kolhydratdrink, recept efterfrågas
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 januari, 2010 at 16:14 #543296Anonym anvandareMemberVincent Qvarfordt wrote:Ja, chokladpulvret du vet
Ärligt är de ett chocklad pulver?
8 januari, 2010 at 16:15 #543297Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:Alltså skrev inte vi i en av dina tidigare trådar om att du kunde skaffa mjölkpulver eftersom du inte fick pengar till proteinpulver av morsan?Annars du kan ju äta en burk tonfisk (öppna den på plats) samt lite bröd och frukt… torkat kött lär ju funka med… om hygien är en parameter för dig dvs. Annars ta med ett paket mjölk, drick den lite småljummen.. eller skaffa en fräsig kylväska!
Jo men jag listar bara alternativ;)
8 januari, 2010 at 16:20 #543298Anonym anvandareMemberLudde93 wrote:Ärligt är de ett chocklad pulver?[http://www.kraftfoodsnordic.com/kraft/page?siteid=kraft-prd&locale=sesv1&PagecRef=2350&Mid=2350]
O’Boy är chokladpulver för att blanda i mjölkdrinkar, ja.
Och chokladmjölk är utmärkt återhämtningsdryck.
8 januari, 2010 at 21:51 #543299Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:[http://www.kraftfoodsnordic.com/kraft/page?siteid=kraft-prd&locale=sesv1&PagecRef=2350&Mid=2350]O’Boy är chokladpulver för att blanda i mjölkdrinkar, ja.
Okej najs med oboy efter träning:) Ja hoppas du förstod att jag var ironisk i mitt förra inlägg….
8 januari, 2010 at 22:54 #543300Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:[http://www.kraftfoodsnordic.com/kraft/page?siteid=kraft-prd&locale=sesv1&PagecRef=2350&Mid=2350]O’Boy är chokladpulver för att blanda i mjölkdrinkar, ja.
Spelar allt socker i oboyen mindre roll om man tar den efter träningen jämfört med om man skulle ta den till kvällsmål eller liknande? (nej jag är inte världsbäst på det här)
9 januari, 2010 at 08:20 #543301Anonym anvandareMemberjorre759 wrote:Spelar allt socker i oboyen mindre roll om man tar den efter träningen jämfört med om man skulle ta den till kvällsmål eller liknande? (nej jag är inte världsbäst på det här)Det är direkt efter träningen kolhydraterna ger mest effektiv återhämtning. För tänderna är det lika dåligt.
9 januari, 2010 at 14:44 #543302Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Det är direkt efter träningen kolhydraterna ger mest effektiv återhämtning. För tänderna är det lika dåligt.Ok.
10 januari, 2010 at 13:09 #543303Anonym anvandareMembermallas wrote:3-5dl mjölk
3-4dl havregryn
1 Banan 2-3 ägg
1 matsked oboy
MIXA!Klarar sig verkligen äggen att ligga varmt nästan en hel dag? Jag tränar direkt efter skolan så jag måste mixa drycken på morgonen typ vid 8 och på måndagar slutar jag inte skolan förren halv fem, då har jag väll tränat klart vid halv sex. Då har allt det där legat i min väska varmt i typ nio timmar.
11 januari, 2010 at 16:46 #543304Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Vad är det egentligen med föräldrar och deras skepsis gentemot kosttillskott.. vassleprotein är ju riktig mat förfan.haha, sant. :p
Alla kanske inte vet det. Hur länge har du själv fattat skillnaden t.ex.? Bara att kolla dina trådar i början av din aktivitet här på forumet så du kanske inte ska kasta sten i glashus?
Jag tycker snarare det är fullständigt förståeligt att en förälder utan kunskaper om kosttillskott oroar sig när deras son plötsligt kommer hem med 5 kg ”Anabolic Muscle Gainer”.
11 januari, 2010 at 17:35 #543305Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:han har inte råd, han sa detta i en annan tråd för ett tag senJag har råd, VILL bara inte lägga pengarna på kosttillskott :p Men jag kör på mjölkpulvret du rekommendera så nu ska jag sluta va jobbig:)
11 januari, 2010 at 20:14 #543306Anonym anvandareMemberFlessa wrote:är väl en viss skillnad på en ”anabolic muscle gainer” och ”mikrofiltrerat vassleprotein”..Du menar att alla borde veta vad ”mikrofiltrerat vassleprotein” är och att du hade haft järnkoll på det om någon frågat dig för ett år sedan?
Jag tycker man kan vara mer ödmjuk än så faktiskt.
11 januari, 2010 at 20:22 #543307Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Alla kanske inte vet det. Hur länge har du själv fattat skillnaden t.ex.? Bara att kolla dina trådar i början av din aktivitet här på forumet så du kanske inte ska kasta sten i glashus?Jag tycker snarare det är fullständigt förståeligt att en förälder utan kunskaper om kosttillskott oroar sig när deras son plötsligt kommer hem med 5 kg ”Anabolic Muscle Gainer”.
Går detta att handla i sverige?
11 januari, 2010 at 20:29 #543308Anonym anvandareMemberfredrik92a wrote:Går detta att handla i sverige?😀
ON: Sorry, nej! Vet ej om det finns någon sådan produkt som heter så och om det finns så har jag då inte sett den iaf.
11 januari, 2010 at 21:13 #543309Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:Anabolic Protein finns ju att köpa på svenskt kosttillskottAntar att du skämtar men för att inte förvirra ”fredrik92a” så kan jag påstå att en produkt med det exakta namnet ”Anabolic Muscle Gainer” har jag aldrig sett.
Tror Vedder drog till med ett macho randomnamn som säkerligen skulle fungera hur bra som helst.
11 januari, 2010 at 21:33 #543310Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:jag skämtar inte, den produkten finnsOk, jag kikade på Svenskt kosttillskott som du hänvisade till men hittade den inte där och antog att du skämtade.
Hittar den förövrigt fortfarande inte men nu är vi kanske lite OT!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.