Home › Forums › Matlagning och Recept › Proteinbars
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 oktober, 2009 at 18:50 #60358Anonym anvandareMember4 oktober, 2009 at 18:50 #374675Anonym anvandareMember
Någon som har ett recept på goda protein bars? Har letat men hittar inget.
Mvh
4 oktober, 2009 at 19:40 #374676Anonym anvandareMember[http://lmgtfy.com/?q=proteinbars+recept]
6 november, 2009 at 17:04 #374677Anonym anvandareMemberhaha vilken jävla länk…
20 november, 2009 at 15:46 #374678Anonym anvandareMemberVet inte om jag är rätt kass på att hitta recept, torts google,
Men är det någon som testat att baka egna bars? (vet att frågan vart uppe tidigare, men utan att direkt recept dykt upp…
antar att man får dra hem å exprementera lite i köket?
/Malkowitch
20 november, 2009 at 16:51 #374679Anonym anvandareMemberMalkowitch wrote:Vet inte om jag är rätt kass på att hitta recept, torts google,Men är det någon som testat att baka egna bars? (vet att frågan vart uppe tidigare, men utan att direkt recept dykt upp…
/Malkowitch
Här är ett inlägg jag skrev i en annan tråd om en grejj jag blanda ihop för ett tag sedan, gjorde muffins för att jag helt enkelt inte hade några formar till bars, men är säker på att receptet funkar lika bra till de, iaf såhär skrev jag;
Kan uppdatera tråden med utvecklingen av det jag testade, fast la till lite, här är ett recept på nått jag kan kalla havremuffins, smakade bra, absolut inte lika bra som riktiga jordgubbsmuffins, men dom dög och mättade extremt.
5 St, 13-15 gram protein i varje;
130G havregryn
250G kesella
funligt
3 äggvitor
sötningsmedel (om inte funlighten räcker till)Börja att vispa i funlighten och äggvitan i kvargen innan havregrynen, mina havregryn grynade sönder om man la i dom först, lägg sedan in i sånna formar man gör muffins i (sprö lite mjöl i botten så dom lossnar lättare efter), in i 15-20 min i ugnen på 250 grader, tills dom blivit hårda och bruna på toppen.
Ca 130 kcal i varje.
Får hem choklad whey imon, skall testa att ersätta det med funlighten.Ps; nu i efterhand kan jag tilläga att jag inte testat med whey änu, för jag beställde hem gainer, men kan testa med det i veckan, ett annat tips är att smula sönder havregrynen innan du tillsätter de, om du vill ha lite ”lenare” muffins/bars.
24 november, 2009 at 13:24 #374680Anonym anvandareMemberhaha
24 november, 2009 at 13:55 #374681Anonym anvandareMemberMalkowitch wrote:Vet inte om jag är rätt kass på att hitta recept, torts google,Men är det någon som testat att baka egna bars? (vet att frågan vart uppe tidigare, men utan att direkt recept dykt upp…
/Malkowitch
[img=http://lissfit.files.wordpress.com/2008/08/energibars.jpg]Klart man måste experimentera på köket! Här är iallafall en protein-/energibars som jag provat mig fram med:
Ingredienserna:
* Ca 4 rejäla matskedor jordnötsmör
* Ca 2-3 skopor akacia-honung
* 3 skopor proteinpulver (vanilj)
* 2 dl quionapuffar
* Ca 4 dl hackade nötter (paranötter, valnötter, pecannötter)
* 1-2 dl strödadlar
* 1-2 dl pumpakärnor
* Minst 1 dl skalat sesamfrö
* KanelJordnötbarsen skall stå i kylen några timmar tills de har stelnat. Finns lite mer info + en halvdålig video om hur jag gjorde i mitt [http://lissfit.com/2008/08/11/receptvideo-hemmagjorda-energibars-med-jordnotsmor/?preview=true&preview_id=1048&preview_nonce=52510e3f02 blogginlägg
] -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.