Proteingröt

Home Forums Matlagning och Recept Proteingröt

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author
    Xyanile wrote:
    4 dl vatten, 2 dl havregryn samt 1 dl proteinpulver. Testade detta imorse och fan det var gott! Jordgubbssmak förrästen. :D

Man kan väl ta hur mycket man vill av allt, men kan iaf rekommendera den dosen, ev. lite mer pulver. :up:
    Pluss att eftersom jag är en sån jävla bäbis så uppskattar jag när maten är i söta färger som rosa, HIHI.

Värmetåligt proteinpulver då eller?

vadå..klarar inte proteinpulver att värmas i micro?har jag ju gort ett antal ggr..nån som vet?

Klart det gör.

Att värma proteinpulver har det tvistats om länge.. Nån på Fairing sa att det är ok så länge det inte KOKAR! Själv använder jag bake-pro i gröten varje morron för å va på den säkra sidan.. :emo-thumb

Xyanile wrote:
    4 dl vatten, 2 dl havregryn samt 1 dl proteinpulver. Testade detta imorse och fan det var gott! Jordgubbssmak förrästen. :D

Man kan väl ta hur mycket man vill av allt, men kan iaf rekommendera den dosen, ev. lite mer pulver. :up:
    Pluss att eftersom jag är en sån jävla bäbis så uppskattar jag när maten är i söta färger som rosa, HIHI.

Sitter och trycker i mig det nu…med betoning på trycker. Så gott är det ju inte….:o

Jag med käkar protein gröt varje morgon fast lite anorlunda än er!
    Jag värmer 40-50g havregryn med lite vatten i micron,sen häller jag över min proteindrink över gröten!!Mums! //S*(+kanel&glutamin)

Eftersom det varken är bevisat eller bekräftat om protein tål upphettning,så varför chansa och riskera att inte få i sig det man är ute efter?!

min frukost brukar vara 2dl råg, 2dl havre… 1.5timma senare trycker jag 1dl whey och 1dl kasein i en drink… :)

FitnessWannabe:) wrote:
    Varför inte koka gröten först å sen ha i proteinpulvret??
    Så brukar iaf jag gör, eller den varjanten att häll protedrinken på gröten

Lyssna på bruden,, mycket klok tjeje:emo-thumb

En annan är bortskämmd, så min mamma gör ju min goda gröt:) Hon häller i soja mjöl.. Innehålller ju en heldel protein.

FitnessWannabe:) wrote:
    Ja eller hur speciellt när de gäller att handla kosttillskott

Haha shit happends all the time:D ;) lyckas man inte första gången, så kanske man gör det andra..
    Jag kan ge dig en 1-10 instruktions guide o följa:)

FitnessWannabe wrote:
    Haha.. Ja tack kan du göra de.. Tror jag e i stort behov av de :
    I gengäl så kan du får en skiva utav mig när jag sjunger ekorrn satt i granen, som du kan ha när du går morgon promenaderna.. Lovar att du kommer gå fort som fan, för att komma hem så fort som möjlig för att slippa lyssna skiten :p Haja hur hård du kommer bli tack var mig :D
    E du på på den dealen eller ??

Klart jag är:emo-thumb Jag är inte den som är den,,:)

Kan tipsa om att havregrynsgröt blir som godast om du värmer den på medium / låg värme i kastrull så att den aldrig kokar. Skillnaden är enorm jämfört med att hets koka den på full värme.

Damir_T wrote:
    En annan är bortskämmd, så min mamma gör ju min goda gröt:) Hon häller i soja mjöl.. Innehålller ju en heldel protein.

+fett:p

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.