Proteinpannkakor [jag ska lära mig göra ordentliga rubriker också]

Home Forums Matlagning och Recept Proteinpannkakor [jag ska lära mig göra ordentliga rubriker också]

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author

är det nogon som skulle kunna vara så snäll å skriva ner nått recept på protein pankakor?

tack på förhand

Vanligt recept på pannkakor.
    Add more eggs : ).

Minimjölk 150g
    Bakepro 40g
    Äggvita 300g
    Gula 15g (en liten gula)
    olja att steka i ca 4g

P70 f11 k14
    (64 E%) (23 E%) (13 E%)

Det är helt enkelt bara att blanda efter tycke och smak. Mer gula och lite mjöl i så blir det riktiga pannkkor…Visapr upp så det blir luftbubblor ooxå så blir de lite volym!

Sir Klabbe wrote:
    Stek i teflonpanna på låg värme så behöver man nästan inge olja, jag gjorde omelett idag iaf, stekte utan olja och det blev skitbra.

4g ger 35kcal ; )

Anna Andersson wrote:
    Minimjölk 150g
    Bakepro 40g
    Äggvita 300g
    Gula 15g (en liten gula)
    olja att steka i ca 4g

P70 f11 k14
    (64 E%) (23 E%) (13 E%)

Det är helt enkelt bara att blanda efter tycke och smak. Mer gula och lite mjöl i så blir det riktiga pannkkor…Visapr upp så det blir luftbubblor ooxå så blir de lite volym!

Är kass på sådana siffror?

Så med de menar du att kcal per 100 gram blir?

Tack på förhand.

D.v.s utan oljan

Tack

Några äggvitor
    Bake Pro / prottepulver
    Kanel

smörj ut rapsolja i stekpannan med fingret!

ingen kulinarisk upplevelese kanske, men allt är relativt:)

[http://forum.body.se/showthread.php?t=6865 http://forum.body.se/showthread.php?t=6865%5D

Egentligen samma ingr. som pannkakor. Men på nåt sätt godare o äta när dom är mindre !!

• 2 dl Minimjölk
    • 4 st Äggvitor
    • 1 dl (60g) Grahamsmjöl
    • 1 dl (40g) Fullkorn Havregryn
    • 125g Lätt Kesella
    • 3 dl Proteinpulver (jag tog med chokladsmak )

Blir mellan 25-35 st plättar beroende på hur stora/tjocka man gör dom.

Näringsinnehåll:
    Totalt ca: 138 g Protein, 14 g Fett, 77 g Kolhydrater.

Om man gör 30 st så får man ungefär: 4,6g Protein, 0,5g Fett, 2,6g Kolhydrater per styck.

Tips: Gör färdigt sida 2 på en annan stekpanna så går det fortare.

mmm det beror på hur långt in i dieten man är!!!!!!! ;)

Silvia wrote:
    Några äggvitor
    Bake Pro / prottepulver
    Kanel

smörj ut rapsolja i stekpannan med fingret!

ingen kulinarisk upplevelese kanske, men allt är relativt:)

Seth’s Proteinpannkakor

Det finns oändligt många recept på olika proteinpannkakor, och här har ni mitt. Dessa pannkakor är otroligt proteinrika, men med keson i så blir de inte alls torra som många andra recept. Du har precis allt du behöver i dessa pannkakor, nyttigt fett, bra kolhydrater och mycket protein. Går du på diet kan man helt enkelt ta bort någon ingrediens som man inte tycker passar in i dieten!

Låt dig smaka dessa pannkakor du kommer inte att bli besviken.

1,5 dl Havregryn

3 strukna matskedar med 1,5% Keso

6 äggvitor

2 gulor

½ banan

40gr proteinpulver vanilj, choklad eller banan (gärna ett pulver med mycket smak)

1 tesked vaniljsocker (1tsk förstör ingen diet…)

15gr valnötter hackade

1 nypa salt

ev. 2tsk kardemumma

1. Blanda alla ingredienser och mixa försiktigt ihop dem, helst med visp. Frukten ska vara som hackad inte mosad!

2. Använd FryEasy solros spray ca 4-5:ans värme på plattan

3. Vänta tills en sida är lagom brun

4. Vänd EN gång

Tips: om du är offseason är det jättegott med Kiwi eller annan färsk frukt till. Äter du detta på en lördag kan en light variant av glass passa utmärkt. Vi som tränar mycket ska inte vara så rädda för socker som folk som inte tränar. En vältränad människa har mycket lättare att ladda in socker (glukos) i musklerna och omvandlingen till fett är inte särskilt troligt hos oss atleter. Därför kan vi med fördel välja en light produkt med socker och mindre fett!

tack för alla svar det uppskattas

Mycket gott recept av Seth…
    Lite annorlunda pannkakor men grymt goda. Bra tips…

Jag har ett par olika i min blogg under [http://linajohansson.blogspot.com/search/label/Recept recept].

Lina wrote:
    Jag har ett par olika i min blogg under [http://linajohansson.blogspot.com/search/label/Recept recept].

Jag har gått igenom alla dina recept nu Lina =) Och fått ett par smaskiga diettips som jag ska prova på
    Lägg gärna upp lite fler bakverk om du har lust :P Har min ätardag på fredag, så just nu e jag bara frustrerad över all god mat man inte får röra hehe…

Tack! // Daniel

Jag kör med Proteinfabrikkens pannkaksmix, bara att tillsätta vatten och smakar riktigt bra :up:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.