Proteinpannkakor [jag ska lära mig göra ordentliga rubriker också]

Home Forums Matlagning och Recept Proteinpannkakor [jag ska lära mig göra ordentliga rubriker också]

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • Author
    SethRonland wrote:
    Seth’s Proteinpannkakor

Det finns oändligt många recept på olika proteinpannkakor, och här har ni mitt. Dessa pannkakor är otroligt proteinrika, men med keson i så blir de inte alls torra som många andra recept. Du har precis allt du behöver i dessa pannkakor, nyttigt fett, bra kolhydrater och mycket protein. Går du på diet kan man helt enkelt ta bort någon ingrediens som man inte tycker passar in i dieten!

Låt dig smaka dessa pannkakor du kommer inte att bli besviken.

1,5 dl Havregryn

3 strukna matskedar med 1,5% Keso

6 äggvitor

2 gulor

½ banan

40gr proteinpulver vanilj, choklad eller banan (gärna ett pulver med mycket smak)

1 tesked vaniljsocker (1tsk förstör ingen diet…)

15gr valnötter hackade

1 nypa salt

ev. 2tsk kardemumma

1. Blanda alla ingredienser och mixa försiktigt ihop dem, helst med visp. Frukten ska vara som hackad inte mosad!

2. Använd FryEasy solros spray ca 4-5:ans värme på plattan

3. Vänta tills en sida är lagom brun

4. Vänd EN gång

Tips: om du är offseason är det jättegott med Kiwi eller annan färsk frukt till. Äter du detta på en lördag kan en light variant av glass passa utmärkt. Vi som tränar mycket ska inte vara så rädda för socker som folk som inte tränar. En vältränad människa har mycket lättare att ladda in socker (glukos) i musklerna och omvandlingen till fett är inte särskilt troligt hos oss atleter. Därför kan vi med fördel välja en light produkt med socker och mindre fett!

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅååååååå Jag vill äta såna NUUUU!!!!!!:P

dinkelmjöl istället för vanligt

har precis gjort en sats pannkakor som jag inte hade recept på.
    Blev VÄLDIGT goda!!!

körde med

1/2 dl dinkelmjöl
    0.75 dl havregryn
    1 dl vatten (lite mer)
    1 äggvita
    dutt bakpulver
    1 portion Tripple Protein Jordgubbsmak ifrån WNT

stekte i lite rapsolja i teflonpanna. Jösses, blev riktigt fluffiga!:emo-thumb

har inte räknat på dessa…..
    nu ska jag äta en till…..

Hur mkt man än smaksätter ”dietpannkakor” med sötningsmedel, smaksatt protein, fun light…whatever…. så går det ju tyvär inte att få lika goda pannkakor/våfflor som man gör på det gamla hederliga sättet.. med socker…stekt i smör… med vispgrädde, glass och jordgubbssylt som topping… INGET slår det…:(:(…. Men ingen har ju sagt att diet ska vara lätt….

Fast nu säger jag att det ska vara det! :D Mer socker och grädde åt folket!

Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.