Proteinrika snacks

Home Forums Matlagning och Recept Proteinrika snacks

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 40 total)
  • Author

Vad äter ni en fredagskväll som denna?
    Skulle behöva lite tips på nått protein-rikt och gott, får gärna vara kalori-rikt dessutom, ingen deff på G nämnligen :up:

Proteinbars! :emo-thumb

Tommy Ivarsson wrote:
    Proteinbars! :emo-thumb

Är tyvärr en av sakerna jag börjat tröttna på :p

Jobbar deltid på gymmet och får dom på ca 70% rabatt :up:

Chokladpudding, men då får du äta mycket om det ska bli några större mängder protein.

anders172 wrote:
    Chokladpudding, men då får du äta mycket om det ska bli några större mängder protein.

Är inte chokladpudding typ helt fritt från protein?

Flessa wrote:
    Ehrmanns Fettfria Kvarg med paranötter och hackat päron eller med färska bär och valnötter är rena godiset för mig. Inte så kaloririkt kanske, om du inte äter en jävla massa nötter såklart..:)

Annars kan du ju göra något slags proteinfluff eller liknande, någon proteinberikadpannkaka et, etc.

MUMS det där första lät riktigt gott!

Angående pannkakan, vilken proteinkälla använder du då?

Jag älskar mina friterade grodlår som jag sedan efter fritering wokar med färska grönsaker, chili, vitlök och ostronsås. Något annorlunda för dig kanske men i Thailand en helt vanlig rätt;)!

Kesokaka är riktigt gött annars, sök i forumet på det så hittar du ett recept, annats kan du googla.

Mycket bra tips, keep it flowing :)

Jag äter min ostkaka med jordgubbssylt. Recept finns längst ner på den här sidan: [http://forum.body.se/showthread.php?t=6422&page=265]

Använder dock dinkelmjöl istället för vetemjöl.

Per 100 gr:
    ~54 gr protein
    ~38 gr kolhydrater
    ~8 gr fett

Fiskbullar!!! En burk fiskbullar i hummersås är ett optikvällsmål. Själv är burkarna slut men jag käkar i skrivandets stund 5 kokta ägg kryddade med cayennepeppar och vitlökspulver.

Eddie Vedder wrote:
    Jag käkar i skrivandets stund 5 kokta ägg kryddade med cayennepeppar och vitlökspulver.

Haha, jag också, fast jag körde 4 ägg med cayennepeppar, vitlökspulver och prästost lindat runt. :D

PS: Mitt tips är Svålar! Oslagbart….

Lyka Snacks Ǽgte flǽskesvǽr

Innehåll/100 g

Energi 2315 kj/555 kcal

Protein 60 g

Kolhydrat 0 g

Fett 35 g

Tommy Ivarsson wrote:
    PS: Mitt tips är Svålar! Oslagbart….

ja det är gott. Om jag äter kött med synligt fett skär jag bort det och käkar separat. Sparar det bästa till sist.:P

En motsvarande grej som är sinnessjukt gott är den där ”gräddavlagringen” som hamnar i toppen av mjölkpaketet på icke-homogeniserad mjölk. Man kan dra av det och äta det som en ostskiva.:P

Du, jag och MikaelJ får ta en matkväll ihop:D

Eddie Vedder wrote:
    Du, jag och MikaelJ får ta en matkväll ihop:D

Jag är på! :emo-thumb

Äter du ägg, broccoli och blomkål medans mikaelj äter sina extrema lchf måltider så kan jag sitta på det tredje hörnet och tugga ostskivor, räkor, ägg och annat slabbigt…. :)

Det går att proteinberika det mesta om man så är intresserad av det… yohurtar och sådant.
    Själv skulle jag föredra att proteinberika någon kvarg etc. att ha på pannkakor, smakar bättre :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 40 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.