Recept på kalorisnålare Semlor?

Home Forums Matlagning och Recept Recept på kalorisnålare Semlor?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 71 total)
  • Author
    Richard B wrote:
    fetisdagen är över :p

Fettisdagar kommer och går men internetkrigen består.:D

Eller så kanske man inte vill ha i sig mer än 40g fett per dag och håller fettintaget lågt..

Candy Canary wrote:
    :P

Nyttig och nyttig, jag väljer mellan nyttig och onyttigt fett. Fettet i lasagnen minimerar jag, för att försöka att få i så mkt protein som möjligt istället.

Det nyttiga fettet lägger jag på salladen, eller Omega. Är inte detta sunt tänkt? Tro mig, alla har vi tänkt ”fettfritt”, men dessa tankar har de flesta, iaf jag, för länge sedan trängt bort. ;)

Du har helt rätt, givetvis ska man välja bra fett.
    Tyvärr har du en förlegad bild över vad som är bra och dåligt fett.

OK, om man verkligen vill…

”Mandelmassa”: gröp ur bullen och blanda kråmet med lättkesella, sötningspulver och några bittermandeldroppar.
    ”Grädde”: blandning av kesella och keso, ev. smaksatt/sötat.

Vincent Qvarfordt wrote:
    Du har helt rätt, givetvis ska man välja bra fett.
    Tyvärr har du en förlegad bild över vad som är bra och dåligt fett.

Lär väl synas på året runt formen, om inte annat..

013 wrote:
    Lär väl synas på året runt formen, om inte annat..

Nja, där syns nog mer det totala intaget, inte om man väljer bra eller dåligt fett. Allt är visserligen relativt, men 6000 kcal gör ju dom flesta feta oavsett om det är bra mat eller skitmat.

Vincent Qvarfordt wrote:
    Nja, där syns nog mer det totala intaget, inte om man väljer bra eller dåligt fett. Allt är visserligen relativt, men 6000 kcal gör ju dom flesta feta oavsett om det är bra mat eller skitmat.

Jasså? Äter 5500kcal i dagsläget+ätardag fredagkväll till lördag natt,, endast 40g fett

013 wrote:
    Jasså? Äter 5500kcal i dagsläget+ätardag fredagkväll till lördag natt,, endast 40g fett

Skulle knappast göra någon skillnad om du åt samma kalorier med mindre kolhydrat och mer fett.
    Kalorier är kalorier.
    5500 kcal med endast 40 g fett låter tufft, måste bli rätt strikt?
    Är ju mycket mat som försvinner för att komma så lågt.

013 wrote:

Det går säkert bra…. men varför? Det finns absolut inga fördelar med att äta så.

013 wrote:

Korkat, varför? Du kanske inte vet att kroppen behöver fett?

Perra_mja wrote:
    Korkat, varför? Du kanske inte vet att kroppen behöver fett?

Nej jag vet inget,, tränat 10 år, jobbar som PT, tränar 12 gympass per vecka,,, nej min kunskap är minimal så upplys mig varför jag behöver mer än 40g BRA fett..

013 wrote:
    jobbar som PT

Oj, kvalitetsgaranti.:)

Glöm inte grapefrukten! Minns inte om det var helt frukt eller bara juice man skall dricka som man? PT:ar brukar ha koll på det.

Eddie Vedder wrote:
    Oj, kvalitetsgaranti.:)

Ska jag ta de där som ett hån?
    Får väldigt gärna stå för de orden då och testa mig,,,jag skrev ju att min kunskap är minimal,,,hjälp mig ut nu då

Du klarar dig på 40g fett så länge du tillfredställer behovet av de essentiella fettsyrorna, sant.

Men du har inte svarat på min tidigare fråga om varför du bara äter 40g fett. Finns det några fördelar?

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 71 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.