Recept på kalorisnålare Semlor?

Home Forums Matlagning och Recept Recept på kalorisnålare Semlor?

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 61 through 71 (of 71 total)
  • Author
    malawiglenn wrote:
    en som tränat i 10år och jobbar som PT borde nog veta bättre än att inte träna 12gympass/vecka? :

Intressant,, utveckla gärna.. Ska skilja på jobb o personlig träning,, men de klarar inte alla,,

013 wrote:
    Ska jag ta de där som ett hån?
    Får väldigt gärna stå för de orden då och testa mig,,,jag skrev ju att min kunskap är minimal,,,hjälp mig ut nu då

Nej inte mot dig men mot argumentet i sig. Att man är PT säger inte ett dugg. Jag tror säkert du är både kunnig och vältränad men du vet nog lika mycket som jag att det finns FRUKTANSVÄRT okunniga personer som är PT, kostrådgivare etc.

Så poängen är den att du säkert är kompetent (det ifrågasätter jag inte) men ditt yrke i sig är inget som stärker det då du har så extremt många totalt okunniga kollegor.

Jag är ledsen om det uppfattades som ett hån. Jag tycker du verkar kunnig även om vi inte delar åsikt om vad som är nyttigt helt och hållet. :)

mikaelj wrote:
    OK, om man verkligen vill…

”Mandelmassa”: gröp ur bullen och blanda kråmet med lättkesella, sötningspulver och några bittermandeldroppar.
    ”Grädde”: blandning av kesella och keso, ev. smaksatt/sötat.

Återigen, jag förstår verkligen inte varför man skulle vilja göra en ”lättsemla”. Hursomhelst.

Varför måste folk bli idioter så fort något ska diskuteras på ett forum? Varför inte kunna va saklig istället för att bara försöka vinna pajkastningen som det tillslut eskalerar i?

DanielT wrote:
    ..du kan väl pröva o ta 2 små rundade fullkornsknäcke och läggar keso emellan.(glöm inte att det ska vara minikeso..).sen kan du titta på hur alla andra njuter av sin ”feta” semla..

själv blir det minst 10 semlor på tisdag riktiga hemgjorda med seriös madelmassa..fan va gott..

Njut

”Glad fet tisdag..”:)

Ta dinkelmjöl ist för vetemjöl jag tycker det bli riktigt goda och sedan kan man ju ta en lite magrare grädde.

Själv tycker jag en semla ska va en semla med allt de onyttiga=)

Haha vilken tråd :) Det har sagts förut, men tål att sägas igen; Bodys forum liknar mer och mer ett forum för ätstörningar.

Flessa wrote:
    Tråden handlar ju om kalorisnålare semlo, och om du byter vete mot dinkelmjöl så lär knappast något annat än fiberinnehållet ändras.

Men du vet väl att dinkelmjöl är så mycket nyttigare[/b] än vetemjöl. Allmänt känt, liksom.8):whistle:

gubbarna på jobbet brukar informera om allt jag inte får äta. allt som inte är nyttigt.

som potatis, ris, bröd, kyckling(amerikaner äter det på biografer och de är feta). eller något som innehåller sötningsmedel. det är bättre att dricka ”naturlig läsk” dagligen än att drcka de 5 burkarna cola light jag dricker per år.

flera gånger har jag hört ”haha, nu har han gett upp. han sitter och äter spaghetti och köttfärssås.” oavsett att personen som gnäller har ett bmi på 45 och fett% som smör och jag har ”perfekt” (iaf i det sällskapet) kropp.

så det där ordet Nyttigt får mig att rysa. och inte kan man förklara för dom så att de begriper heller.

Det är väl helt enkelt alldeles för bristande lärdom i skolan och samhället ang kost och hälsa speciellt uppdaterade sådana med nyare studierön. Ännu sämre var det säkerligen för 50 år sedan. Det är nog den stora boven i dramat. Att en stor del av befolkningen har för stor tilltro till tränings/kosttips från stora medier såsom Aftonbladet och kanske Anna Skipper och lite/ingen från killen utan universitetsutbildning inom kost och träning fast har tränat flera år och med intresse följer de senaste studierna och rönen inom kost och har en mycket bättre form än genomsnitts svensken är ju också en sak. Dagligen möter jag den okunskapen från människor jag möter och senast igår fick jag höra att bea sås är det absolut onyttigaste man kan äta och att man blir fet av det och han blev direkt förvånad hur jag ens kunde äta det nu när jag går ner i vikt, några dagar sen fick jag (för 3e gången tror jag) höra att cola light kan man absolut inte dricka flera liter av utan att bli fet.

Sedan är det väl knappast något fel med att fråga om en kalorisnålare semla? Det är ett val man gör, kanske har man just börjat en diet och vill köra strikt ett tag men ändå prova en semla som lättare platsar i ens kaloribudget och som kanske kan smaka någorlunda bra, kanske vill man inte riskera att sötsuget startar om ifall man lyckats bli av med det efter någon vecka+ utan sötsaker. Sedan finns det människor (som inte ens nödvändigtvis tränar) som kan äta all möjlig skit utan att det knappt märks på deras kroppar, andra är det i princip tvärtom med och det ska man vara medveten om.

Radikaal wrote:
    Sedan finns det människor (som inte ens nödvändigtvis tränar) som kan äta all möjlig skit utan att det knappt märks på deras kroppar, andra är det i princip tvärtom med och det ska man vara medveten om.

om du menar att äta ”skit” och ändå vara tunn kan jag hålla med dig. för då handlar det bara om att äta mindre ”skit” än man gör av med.

men ingen kan prestera sitt yttersta på att äta ”skit”. ingen kan uppnå optimala kroppsfunktioner, ingen har en kropp som ändrat sin funktion så pass att vissa näringsämnen kan uteslutas med bibehållen funktion. ingen.

det är bara en svensson som inte begriper hur kroppen och kosten fungerar som kan säga att sin ”skitätande” vän kan äta allt och ändå inte bli tjock. för sålänge man bara har små mått så har man lyckats verkar det som. sen att man väger 60 kilo på 180cm och har 30% underhudsfett och muskulatur om en förpubertal tjej hör sällan dit…

Radikaal wrote:
    Sedan finns det människor (som inte ens nödvändigtvis tränar) som kan äta all möjlig skit utan att det knappt märks på deras kroppar, andra är det i princip tvärtom med och det ska man vara medveten om.

Tiden kommer ikapp de flesta av dem med, i form av åldersdiabetes…

Viewing 11 posts - 61 through 71 (of 71 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.