Home › Forums › Matlagning och Recept › Recept på kvarg
Någon som kan tipsa om olika recept på kvarg?
Jag blandar en lidl burk med 1-1,5 dl mini yoggi (sukralos varianten)
Blir rätt ok
Blanda i lite Fun-Light (sockerfri saft) av valfri smak, tillsätt ev några nötter, tex cashewnötter, valnötter eller hasselnötter.
joo, kan bara hålla med :emo-thumb
det är väldigt gott med fun-light.
prova kvarg med den nya fun-light smaken tropical fruits, mums säger jag bara, väldigt gott
500g kvarg, 2 dl hallonprotein, sötningsmedel
I med massa bär! Godare blir det inte, förutom kanske om man får tag i en fun-light smak man inte haft på länge…
Kvarg, vaniljyoghurt och kanel är icke helt förkastligt….
Jag kör med fun-light hallon,jordgubb eller wild berries + lite vaniljprotein + lite frysta blåbär. Riktigt mumsigt
Kul att det är fler än jag som hittat Lidls variant på kesella! Ynka 0,2% fett dessutom och oförsumligt mindre protein.. Lidls innehåller 12,2% mot 13% i vanlig kesella, men sen så kan dem ju skriva vad dem vill på burken.. Innehållet är detsamma egentligen! :nod
Och priset på Lidl:s kvarg är ju så mycket billigare än på Kesella. Men egentligen tycker jag att Kesella är godare men plånboken får gå före gommen, i det här fallet!
Kan rekommendera nya Fun-Light smaken: Tropical Fruit! GOD!!
Gott att blanda med lite Jacky(eller annan) chockladpudding, ta pudding tills ni tycker det smakar bra.
Jordnötssmör + hallon/blåbär + lite vatten/mjölk
Kesella +sojaprotein + Coop´s ”fun-light” Äpple + kanel + AllBran Plus.
Späd ev. med lite vatten. Mmmmm!
Kesella + Funlight Starfruit + Kanel + Solrosfrön = GOTT
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY