- This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Matlagning och Recept › Recept på tonfisk ..lite större bitar?
Ja eller vad man skall kalla dem…Min matbutik säljer just nu 2x125grams ”tonfiskbiffar” för 15kr paketet ( 15kr för 250g ren tonfisk) så jag har köpt på mig en hel del..och tänkte vända mig till detta eminenta forum där variationen på tonfiksrecept lär var oändlig Har kikat igenom en del trådar med recept men tänkte försöka göra några goda varianter med hel biff som den är…Gör mycket som med lax men byter bara ut mot tonfisk..det funkar iofs….
En snabb:
Lägg bägge biffarna i panna, blanda creme fraiche ( chili/paprika) lite grädde, lägg i skivade morötter, lite tomater, cashewnötter och lite lök, släng ner smeten över biffarna.Skiva ner potatis i smeten …. Släng in i ugnen och ”grädda” 20 minuter…mumma!!
Nu kommer jag inte så långt med de få recept jag har då jag köpt på mig tonfisk för ett halvår tror jag*skrattar* så ..shoot.
gimme all you got!!
Har lite samma problem, fast med ”vanliga” burkar
Sällan jag hittar på något vettigt med dem
Köp tonfisk fileer, gott som fan m snakar som vanlgit kött.
the ”thaistyle”, stek biffarna som vanligt och krydda efter behag. Blanda ihop, fisksås, färsk thai-koriander, chili (prick), krossad vitlök och pressad lime i en skål. Servera med ris:-p!
bffen669: sounds nice
mer mer mer
koka upp vatten och lägg i skaldjursbuljong, limeblad, citrongräss, galangal eller ingefära (färsk), chili, fisksås och låt koka i 5 min. Lägg i fullkornsnudlar tills de blir klara, Sist i med biffarna tills de blir klara. Pimpa med pressad lime efter behag!
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY