Recept på tonfisk till den som inte är tonfiskälskare

Home Forums Matlagning och Recept Recept på tonfisk till den som inte är tonfiskälskare

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • Author

1 burk tonfisk i vatten, 2 st tomater som hackas, 250 gr minikeso, 1/4 rödlök, chilipulver, lite hackad fefferoni, 1/2 avokado eller lite linförolja och olivolja = riktigt gott mellanmål

5 ägg, 1 burk tonfisk i vatten, 2 dl fiberhavregryn, vitpeppar, salt.
    Rör ihop o stek sen i ”non stick” panna, blir som en kaka typ (blir 2 portioner), men jäkligt gött lite bostongurka på sen gör det ännu godare :)

Rör ihop 4-5 dl mild lättyoghurt, 1 burk tonfisk i vatten, 1-2 dl fiberhavregryn, 1 äpple som tärnas (gärna Golden delisious).
    Yoghurten tar bort tonfisksmaken helt :emo-thumb

Bryn tonfisken lätt i en stekpanna, släng i lite svartpeppar och lätt creme fraiche. Servera med pasta och häll över lite sötsur sås, smakar mumma! :)

Tja .. här hitta man jue massa goda tonfisk recept :) .. sj kör jag på en burk tonfisk med omega 3 olja och sen tar jag två hårdkokta ägg och tre stora matskedar keso och en till två teskedar majonäs och kryddar det med lite ört krydda ..Smakar kalas .. och mycket protein :)

Någon som har tonfiskreceptet som var med i Body för typ ett år sedan?

Slänger in mitt recept på en tonfisk shake jag brukar röra ihop när det är bråttom.
    1 burk tonfisk i vatten
    1/2 burk lätt kesella
    2 isbitar (mycket godare kall)
    fyll upp med vatten till lagom konsistens, en riktig protein bomb..

MUMS! nu blev jag sugen på tonfisk! :) nu vet jag vad det blir för mat imorgon!

finns ju tonfisk på burk med currysås,testa den idag SKITGOD känner knappt inte alls tonfisksmaken=)testa de till pasta=)bara in i mikron !!

FlexMasterMick wrote:
    Tonfisk är billigt och bra.
    Men smaken av tonfisk, som den är, är jag inget större fan av.

Finns det någon som ruvar på bra recept för tonfisk?
    Gärna enkelt & billigt (såklart).

Du äter den för att den är billig och inte god då alltså ?

Finns smaklös fisk för samma peng att köpa som innehåller
    nästan samma mängd protein och kostar lika ”lite”. Känns
    som detta vore ett bättre allternativ :

mvh
    nicke

En polare körde tonfisk å cola light *mixat med stavmixer*;)

Om man inte gillar tonfisk kanske man ska äta något annat.

Men en variant jag gillar är tonfisk, krossad tomat lök. Koka ihop och precis innan servering kasta i ett gäng oliver. Äts till pasta och kryddas med salt och peppar

I vilket fall som helst smakar det mer oliver än något annat.

*tonfisk kotletter 300g
    *fullkornsris 3dl (okokt)
    *2morötter
    *champinjoner 290g (burk)
    *krossade tomater 400g
    *havremjölk på känn/efter tycke o smak ca 3-5dl
    *limekoncentrat
    *citronkoncentrat
    *chillipeppar
    *cayennepeppar
    *paprikapulver
    *vitlökspulver
    *garam masala

Koka upp ris, stek på medel temp i olivolja kotletter, champinjoner, morötter… dela kotletterna i till grytbitar.. häll i ris i stekpannan o blanda med d andra som redan ligger i… tillsätt lime, citron, chilli, paprika, cayenne, vitlök, garam masala, tomater & havremjölk… rör om skiten o låt stå o puttra ett tag, gärna under lock.. jävligt gott , käka härom dan o ska snart käka d igen, ska ta en bild på d då o lägga upp här vid ett senare tillfälle!

Panzar wrote:
    *tonfisk kotletter 300g
    *fullkornsris 3dl (okokt)
    *2morötter
    *champinjoner 290g (burk)
    *krossade tomater 400g
    *havremjölk på känn/efter tycke o smak ca 3-5dl
    *limekoncentrat
    *citronkoncentrat
    *chillipeppar
    *cayennepeppar
    *paprikapulver
    *vitlökspulver
    *garam masala

Koka upp ris, stek på medel temp i olivolja kotletter, champinjoner, morötter… dela kotletterna i till grytbitar.. häll i ris i stekpannan o blanda med d andra som redan ligger i… tillsätt lime, citron, chilli, paprika, cayenne, vitlök, garam masala, tomater & havremjölk… rör om skiten o låt stå o puttra ett tag, gärna under lock.. jävligt gott , käka härom dan o ska snart käka d igen, ska ta en bild på d då o lägga upp här vid ett senare tillfälle!

eller grilla tonfisken. Mindre fett och godare

FlexMasterMick wrote:
    Tonfisk är billigt och bra.
    Men smaken av tonfisk, som den är, är jag inget större fan av.

Finns det någon som ruvar på bra recept för tonfisk?
    Gärna enkelt & billigt (såklart).

Men Tonfisk är inte billigt… om man nu inte köper ”kattmatt” modellen… iofs mycket vanligt på mupparna som tycker det är HARDCORE med 4-kronors Tonfisk! ”prova att skaffa er ett jobb så ni har råd med riktig mat”

vad kostar en burk på ICA 14:- spänn för 150gram det blir ca 93kronor kilot :emo-thumb

Så varför ens tvinga i sig något som legat i en konservburk i 1-3år med massa salt och skit… när du kan köpa fräsk kött eller fågel för samma pengar eller billigare!

Här har du ett recept som inte gillar tonfisk. Koka en pollock. Varsågod.

Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.