Receptböcker

Home Forums Matlagning och Recept Receptböcker

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Hejsan,

Nästa vecka är jag ledig från jobbet och vad passar då bättre än att pröva lite nytt i köket.
    Jag tänkte testa laga lite olika mat och satt därför nu och surfade för att hitta någon bra recept bok.

Det jag är ute efter är en receptbok för oss som sportar/tränar eller receptböcker för folk på dieten.
    Det viktiga är att det är ganska enkla recept, alltså inte sådana där festrecept, och det får gärna vara böcker som inte baseras på olika dieter som Atkins, F2 eller GI. Viktigast av allt är dock att det för varje recept står näringsvärden.

Är det någon här som har tips på någon sådan bok ? Jag har kollat på lite på Mat för idrott av Ove Rytter och Yvonne Rosell, men vågar inte riktigt beställa den. Någon som har erfarenhet av den?

Tack på förhand!
    / En som ska njuta av god mat och sommarväme nästa vecka.
    [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT]

Jag lånade hem den från skolan, det finns grymt många bra recept med bra byggar mat, massor med recept på kyckling, fisk, kött, pasta, ris å det står också vad det är för näringsvärden på dom.
    Rekomenderar den stort.

jag har mat för idrott, o kan rekomendera den starkt:emo-thumb

Det är lätta recept i den, allt från frukost/huvudmål och desserter. Med näringsvärden per portion och lite veckomatsedlar för med olika Kcal nivåer.

Bara att ställa sig vid spisen

Annars tycker jag man kan hitta väldigt goda och enkla recept direkt på nätet. Jag använder mig mycket av [www.tasteline.com] men vet att Kolozzeum har någon länksida med massa recept. Har dock inte länken. Däremot är det väl lite si och så med exakta näringsvärden för varje recept/maträtt.

Har läst de flesta av Paulúns och Oscar de Hoogs kokböcker i ”Den perfekta…” serien, och de är ganska bra och ger en del inspiration och sköna idéer. Lite väl mycket GI-dyrkande, men bra för inspirationen som sagt.

Tack så hemskt mycket!

Mat för idrott fick alltså rekommendationer! Vad bra, då köper jag den! :)

akabei wrote:
    Tack så hemskt mycket!

Mat för idrott fick alltså rekommendationer! Vad bra, då köper jag den! :)

Mat för idrott ingår dessutom i en kampanj på body.se fram till 1 augusti.

:emo-thumb :emo-thumb

Jepp det var där jag köpte den från nu.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.