Rekommendera

Home Forums Matlagning och Recept Rekommendera

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Fullkornspasta med makrillröra brukar jag käka ganska ofta. Lätt att göra i ordning.

Ta två burkar makrill i tomatsås, 1,5-2dl grädde, tomatpuré och blanda ihop det i en djup tallrik. Krydda rikligt med salt, peppar, vitlökskrydda, chilipeppar, oregano och basilika. Du kan ta med 2dl krossade tomater om du vill ha det mer ”såsigt”.
    In med det i micron på maxeffekt och håll koll på det tills det kokar(?)/bubblar. Låt det bubbla på i 15-20 sekunder. Ta ut tallriken, rör om och häll över fullkornspastan.
    Tycekr personligen det är skitgott!:P :p

Snabb makaroner + 1-2 burkar tonfisk..
    Lättlagat och gott.. :)

ronkan_shup wrote:
    Fullkornspasta med makrillröra brukar jag käka ganska ofta. Lätt att göra i ordning.

Ta två burkar makrill i tomatsås, 1,5-2dl grädde, tomatpuré och blanda ihop det i en djup tallrik. Krydda rikligt med salt, peppar, vitlökskrydda, chilipeppar, oregano och basilika. Du kan ta med 2dl krossade tomater om du vill ha det mer ”såsigt”.
    In med det i micron på maxeffekt och håll koll på det tills det kokar(?)/bubblar. Låt det bubbla på i 15-20 sekunder. Ta ut tallriken, rör om och häll över fullkornspastan.
    Tycekr personligen det är skitgott!:P :p

2 dl grädde?? ;) typ 80 gram fett + makrillen = 100g fett = 900 kcal bara i fettet…En riktig bulkportion antar jag !?:pop:

Oftast blir det något som jag plockat fram ur frysen. Brukar alltid ha pasta, ris, köttfärssås, olika såser (curry, tomat, thaivarianter etc) samt färdiglagad kyckling och lax. Med mycket klart i frysen kan man variera sig utan att det tar så mycket tid. Grönsaker till går fort att fixa.
    Exempel: Pasta med tomat- och linsgryta, Lax i pepparrotsås med ris, tom yam med fläskfilé.

Bamse7-9 wrote:
    2 dl grädde?? ;) typ 80 gram fett + makrillen = 100g fett = 900 kcal bara i fettet…En riktig bulkportion antar jag !?:pop:

Haha absoult! Jag bulkar året runt pga av min extremt höga fettförbränning, har svårt att gå upp i vikt. Inget att rekommendera om du räknar kalorier för nedgång. :D

ronkan_shup wrote:
    Haha absoult! Jag bulkar året runt pga av min extremt höga fettförbränning, har svårt att gå upp i vikt. Inget att rekommendera om du räknar kalorier för nedgång. :D

:up: Ja då kan det ju vara ok. Synd bara att man inte har den förbränningen :(

Couscous med stekt kyckling, paprika och kokt broccoli! Borde inte ta mer än 10-15 minuter att tillaga

Bamse7-9 wrote:
    :up: Ja då kan det ju vara ok. Synd bara att man inte har den förbränningen :(

Va inte allt för ledsen. Jag skulle gärna byta med dig och ha lättare att lägga på mig! :p

Sami123 wrote:
    Snabb makaroner + 1-2 burkar tonfisk..
    Lättlagat och gott.. :)

Håller med har jag också kört på, fast har ätit det förre träningen. Fullkornspasta eller ris o ett par burkar med tonfisk i vatten.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.