Home › Forums › Matlagning och Recept › Saker att göra med BakePro
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 april, 2006 at 10:01 #93478Anonym anvandareMember12 april, 2006 at 10:01 #1024329Anonym anvandareMember
Hej!
Nu när jag har en fetstor hink med BakePro tänkte jag att jag kanske kunde dela med mig av mina nya matlagningserfarenheter – och kanske samtidigt få recepttips av andra som brukar BakePro! Vore kul med en tråd med proteinberikade matlagningstips tycker jag så skriv gärna in tips och råd om ni har några sådana!
Jag kan ju börja lite smått med gårdagens ”snabb”-lasange:
Proteinlasange [/b]Jag gjorde köttfärssås på
400g nötfärs (10%)
3 msk ajvar relish
1 burk krossade tomater
vitlök
1 tärning köttbuljong
oregano
salt och pepparJag gjorde ”Bechamelsåsen” direkt i min shaker :nod genom att blanda
1 dl BakePro
2 dl minimjölk
salt och pepparSedan tog jag en ugnsfast form (IKEAs i glas vars area är som tre lasangeplattor) och varvade köttfärssås, BakePro-Bechamel och plattor (använde 6 lasangeplattor) genom att börja och sluta med sås.
Sist strödde jag äver 1 dl riven västan (10%) och gräddande i ugnen 225 grader i typ 45 minuter.
Det blev tre dietportioner (stora som en lasangeplatta) på 430 kcal/styck. Näringsfördelning 43g kolhydrat, 41 g protein och 11 g fett (typ).
Det blev gott! Handlar bara om att göra en riktigt god köttfärssås!
Förvisso – det kanske inte är precis lika gott som lasange med vanlig Bechamelsås… men det är helt okay… och som vanligt under diet är hungern är bästa kryddan!
12 april, 2006 at 10:50 #1024330Anonym anvandareMemberprova att byta ut krossade tomater mot passerade tomater i stället
o fräsa vitlöken i lite olivoljalite italienska matlagnings tips
12 april, 2006 at 10:54 #1024331Anonym anvandareMembervart köper man bake pro i stockholm?
12 april, 2006 at 11:03 #1024332Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:vart köper man bake pro i stockholm?Titta på Dalblads återförsäljare.
12 april, 2006 at 11:04 #1024333Anonym anvandareMembersacce wrote:prova att byta ut krossade tomater mot passerade tomater i stället
o fräsa vitlöken i lite olivoljalite italienska matlagnings tips
Okay… Jag menar så klart att man steker diverse matvaror och då även vitlöken… Jag använder olja på sprayflaska då… så jag brukar inte räkna med det…
12 april, 2006 at 11:20 #1024334Anonym anvandareMemberFungerade Bake Pro som redning i bechamelsåsen? varför inte ha i lite redning i såsen också.
Själv har jag testat pannkakor med BakePro, och de blev inte jätte bra (när jag gjorde det) + att det inte är så mycket protein som tillsätts. Jag gör nog pannkakor utan proteinpulver i fortsättningen och tar en proteindrink till i fortsättningen.
12 april, 2006 at 11:41 #1024335Anonym anvandareMemberdet ska tydligen finnas lasagneplattor gjord på fullkorns pasta
12 april, 2006 at 13:47 #1024336Anonym anvandareMemberAroha wrote:Förvisso – det kanske inte är precis lika gott som lasange med vanlig Bechamelsås… men det är helt okay… och som vanligt under diet är hungern är bästa kryddan!Jag brukar göra nästan likadant recept, fast med quornfärs. Använder keso (gärna feta/oliv) istället för bechamelsås. Blir supergott, och får ungefär lika näringsvärde som din.
(473 kcal, 38 g kolhydrat, 49 g protein, 13 g fett)
Off topic kanske, sorry…. 😮 Men, min poäng var nog att det går att få hög proteinhalt utan pulver…12 april, 2006 at 16:46 #1024337Anonym anvandareMemberSara wrote:Jag brukar göra nästan likadant recept, fast med quornfärs. Använder keso (gärna feta/oliv) istället för bechamelsås. Blir supergott, och får ungefär lika näringsvärde som din.
(473 kcal, 38 g kolhydrat, 49 g protein, 13 g fett)
Off topic kanske, sorry…. Men, min poäng var nog att det går att få hög proteinhalt utan pulver…Det gör det absolut! Det är bara att jag nu har BakePro och ingen keso – därför ville jag ha lite recept med just Bakepro… Jag har även gjort med tonfisk istället för nötfärs… då kan man få i ännu mer protein.
Off topic är helt okay. Men jag hade hoppats att tråden skulle få en annan vändning än att handla om min lasange!
12 april, 2006 at 16:47 #1024338Anonym anvandareMembersacce wrote:det ska tydligen finnas lasagneplattor gjord på fullkorns pastajo – vad tror du jag använder?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.