Shake till lunch

Home Forums Matlagning och Recept Shake till lunch

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

Hej på er!
    Jag är student och har som alla andra studenter dåligt med pengar så när det kommer till lunch blir det alltid medtagen matlåda som gäller. Tyvärr är det alltid grymt lång kö till mikrovågsugnarna och jag kommer på något konstigt sätt alltid långt bak i den, vilket har medfört att jag börjar bli rätt så trött på att uppleva detta varje dag.

Jag funderar därför på att köpa en mixer och mixa ihop en matig shake innan skolan för att sedan ta med. Så tänkte dels höra med er om ni har några bra förslag på matiga drinkar (tänkte mig typ havregryn, proteinpulver eller kvarg etc), samt hur konsistensen blir på dessa? Går de att dricka eller måste man ta med nån sorts djup tallrik?

/The Governor

Gör som jag, ät maten kall:D

Jag vägrar stå i kö till microvågsugnen så jag äter hellre kallt. Pasta och bönor varje gång.

Grejen var ju också den att man skulle kunna göra en drink som faktist räknas som en fullgod ersättare för lunchen. Visst kan man äta fil med massor av tillbehör eller strunta i att värma matlådan men det är jag inte speciellt sugen på att göra faktist.

1L yoghurt och en proteinbar brukar jag käka till lunch när det är rörigt på jobbet och mikrovågsugn inte är tillgänglig. :)

Om det nu är så lång kö så föreslå att man köper in fler microvågsugnar.
    Vi hade väl cirka 3-4 st i allmänna matsalsen i Halmstad. Plus ett antal i varje fastighet på högskolans område.
    Ibland värmde jag maten i ett närliggande hus, och gick sen direkt till lunchrummet…

Ja…köpa in fler mikrovågsugnar skulle ju vara det bästa! Tyvärr är det inte jag som avgör det bara.;) Kall mat alltså…det är ju fan inte gott egentligen..jag brukar äta tonfisksallad med pasta ibland..men inte fan njuter man av det direkt.8)

Om man skulle göra en bra drink istället kunde man också slippa göra de jävla matlådorna varje dag..;)

The Governor wrote:
    Tyvärr är det inte jag som avgör det bara.;) Kall mat alltså…det är ju fan inte gott egentligen..jag brukar äta tonfisksallad med pasta ibland..men inte fan njuter man av det direkt.8)

Det är DU som inte tycker om det, ”man” kan säkert äta det och njuta (vem det nu är). Så är du kräsen är det ju tyvärr ditt problem, själv tycker jag många typer av rätter smakar gott kallt. Kall potatis och en burk makrill i tomatsås är en höjdare bl.a.
    Men tanfisk- och pastasallader och sånt håller jag med om att det inte är mycket att hänga i julgranen.

Mackor funkar som sagt.

The Governor wrote:
    Om man skulle göra en bra drink istället kunde man också slippa göra de jävla matlådorna varje dag..;)

Gör det då, klart det går bra. Du får ju testa hemma först och se o du hittar någon god och mättande shake som löser sig bra. Lättare för dig att empiriskt undersöka saken än att vi ska gissa.

Så istället för att säga till så att fler microvågsugnar köps in (400-500 ex moms) så väljer du en shake ?

Alm wrote:
    Så istället för att säga till så att fler microvågsugnar köps in (400-500 ex moms) så väljer du en shake ?

Det ena utesluter väl inte det andra.

Han kan ju föreslå mer microvågsugnar och i väntan på att något händer så drick en shake till lunch.:)

Alm wrote:

Alltså…det har varit tjat om fler mikrovågsugnar i flera år..men det har inte hänt något för det.

Han ber ju om tips till shake inte alternativ till shaken. Ni vet väl själv hur skolan är uppbyggt – allt som inte är studiemedel eller kan öka komforten för lärarna blundar dom för :D

finns det ingen lunch på skolan?

Ponthaa wrote:

Det finns folk som studerar på högre nivå än gymnasie/grundskolan.;)

Matlåda är billigare än skolrestaurangen.

Ponthaa wrote:

Jodå..den kostar 60 kr med dricka så det funkar inte riktigt…

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.