Smaksatt ris

Home Forums Matlagning och Recept Smaksatt ris

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Pröva gärna att koka riset med några lagerblad, soja och en liiiten knivsudd kryddpeppar.

Perfekt till ex. kyckling, tonfisk, torsk och lite sweet chilisås vid sidan. :up:

Fyll på med fler förslag.

Fräs lök och curry, tillsätt ris, vatten och buljong. Koka och servera!

Blev nästan rädd att du snackade om det där äckliga micro-tomat-riset från Uncle Ben(tror jag?).. Det är verkligen det äckligaste ris jag någonsin smakat..

Annars kan nog den iden funka, lite tomat och lite basilika. Har inte testat men..

Ris kokat i saffran :D :P super gott

Fräs färsk chili, vitlök, lök och paprika. I med en buljontärning och vattnet. När tärningen lösts upp tillsätter du ris.

Eller om du redan har färdigkokt ris; Woka bitar av zuchini, paprika och selleri ett par minuter, tillsätt riven ingefära, salt, peppar, färsk koriander och valfri mängd ris.

Spiskummin i riset!

Servera till räkor och avokado…mmmmmm! :P :up:

Spiskummin är underskattat.
    Man kan riva i skal från citrusfrukter också. Servera till valfritt kött som man först brynt och sedan låtit koka i lite fond och saften från citrusfrukten…

Fräs lök, curry och avorioris. I med vatten och låt koka klart. På slutet slänger man i lite banan och cashewnötter

Fräs lök, hackade råa rödbetor och avorioris. I med vatten och låt koka klart. Jättegott till lax, med keso feta/oliv till :up:

Kardemumma + lök i riset funkar oxå bra. Jag gör alltid ”risotto-varianter” som dessa när jag käkar ris. Mycket godare, och så är jag ju inte på diet heller :whistle:

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.