Snabba frukosttips

Home Forums Matlagning och Recept Snabba frukosttips

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 46 through 49 (of 49 total)
  • Author

Jag var oerhört less gröt så jag gjorde också en havreshake

Ingredienser: 2-3dl havregryn, 2dl yoghurt (går med fil också, godare med yoghurt. Mjölk blir för löst började med det), 2 råa ägg, 1 skopa proteinpulver, ev en skvätt rapsolja, frukt (för smakens skull mestadels, rekomenderar apelsin eller banan)

Blanda ihop i en mixer o häll i dig, väldigt enkelt för den som inte är alltför sugen på morgonen! (: Lycka till!

Mitt bästa frukosttips är periodisk fasta, så slipper man stressa i sig mat på morgonen ;)

// Calle

1. Ta fram en bunke
    2. Häll i en liter vanlig standard filmjölk
    3. Massa kanel
    4. Jordgubbsylt i stora mängder
    5. Flingor av valfri sort
    6. Rör om lite.
    7. Klart!
    Detta tar väl ungefär 28 sekunder att göra och 3-4 minuter att äta.

ps. Blir man inte mätt av detta så är det bara att ta lite till.

Detta är vad jag dragit i mig idag som mellanmål, men kan även fungera som frukost skulle jag tro, fast jag själv föredrar mackor med ägg på eller liknande.

[http://data.fuskbugg.se/skalman02/mat%20(3).jpg Bild 1]

Recept:
    250g kesella (jag körde med lätt-sådan från lidl)
    1 banan
    1-1.5dl mjölk

Släng ner kvargen i skål eller vad du nu vill användare, skär upp bananen i små bitar, 1.5-2 cm bitar, släng ner det också i samma skål, häll över 1 dl mjölk och plocka fram mixern och mixa, tycker du det är för hårt så häll i mer mjölk, jag själv gillar och dricka det sm yoghurt eller liknande, så jag gillar det i mer flytande form + att mjölk är det bästa som finns

En bild på vilken mixer jag använder. Samt färdiga produkten!
    [http://data.fuskbugg.se/skalman02/_____mat.jpg Bild på färdigt ]

Jag älskade det där alltså, blev tipsad i en annan tråd och göra detta, helt underbart!

Blir och köra en till sådan innan jag drar och lägger mig, bara för det är så himla gott!!

MVH

Viewing 4 posts - 46 through 49 (of 49 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.