Home › Forums › Matlagning och Recept › Snabba frukosttips
Jag var oerhört less gröt så jag gjorde också en havreshake
Ingredienser: 2-3dl havregryn, 2dl yoghurt (går med fil också, godare med yoghurt. Mjölk blir för löst började med det), 2 råa ägg, 1 skopa proteinpulver, ev en skvätt rapsolja, frukt (för smakens skull mestadels, rekomenderar apelsin eller banan)
Blanda ihop i en mixer o häll i dig, väldigt enkelt för den som inte är alltför sugen på morgonen! (: Lycka till!
Mitt bästa frukosttips är periodisk fasta, så slipper man stressa i sig mat på morgonen
// Calle
1. Ta fram en bunke
2. Häll i en liter vanlig standard filmjölk
3. Massa kanel
4. Jordgubbsylt i stora mängder
5. Flingor av valfri sort
6. Rör om lite.
7. Klart!
Detta tar väl ungefär 28 sekunder att göra och 3-4 minuter att äta.
ps. Blir man inte mätt av detta så är det bara att ta lite till.
Detta är vad jag dragit i mig idag som mellanmål, men kan även fungera som frukost skulle jag tro, fast jag själv föredrar mackor med ägg på eller liknande.
[http://data.fuskbugg.se/skalman02/mat%20(3).jpg Bild 1]
Recept:
250g kesella (jag körde med lätt-sådan från lidl)
1 banan
1-1.5dl mjölk
Släng ner kvargen i skål eller vad du nu vill användare, skär upp bananen i små bitar, 1.5-2 cm bitar, släng ner det också i samma skål, häll över 1 dl mjölk och plocka fram mixern och mixa, tycker du det är för hårt så häll i mer mjölk, jag själv gillar och dricka det sm yoghurt eller liknande, så jag gillar det i mer flytande form + att mjölk är det bästa som finns
En bild på vilken mixer jag använder. Samt färdiga produkten!
[http://data.fuskbugg.se/skalman02/_____mat.jpg Bild på färdigt ]
Jag älskade det där alltså, blev tipsad i en annan tråd och göra detta, helt underbart!
Blir och köra en till sådan innan jag drar och lägger mig, bara för det är så himla gott!!
MVH
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY