Snabbast lunch vinner!

Home Forums Matlagning och Recept Snabbast lunch vinner!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 88 total)
  • Author

Snabbast lunch vinner![/b]

Den h

Det låter inte gott men.. Jag e villig att pröva!
    Du får bjuda!;)

CiB wrote:
    Det låter inte gott men.. Jag e villig att pröva!
    Du får bjuda!;)

En stor portion kostar väl 10-15 kr, så det kan jag väl göra. (PM:a mig ditt kontonummer.) Hur pass gott man tycker det är beror nog en del på hur kräsen man är. Jag är rätt okräsen, om man säger så.

Inga fler snabblagade recept? (Jag behöver lite nya idéer.)

Tonfisk och potatismos.

• 1-2 burkar lätt tonfisk i vatten
    • ca. 2-3 portioner potatismos

Ovanståeende beror på hur pass hungrig man är, oftast brukar det bli ungefär 1 burk tonfisk och ca. 2½ portion potatismos.

Gör så här: Sätt på en kastrull med vatten. När vattnet kokat upp slå i potatismos-pulvret och rör om. Öppna sedan tonfiskburken och låt vattnet rinna av. Rör sedan ner tonfisken i kastrullen med potatismoset. Sedan är det klart att servera.

Tillagningstid: 3-5 min.

Smaklighet: 2.

Nina Lätt wrote:
    En stor portion kostar väl 10-15 kr, så det kan jag väl göra. (PM:a mig ditt kontonummer.) (Jag behöver lite nya idéer.)

:D :emo-thumb
    Lustig kvinna du e ! :D

john_doe wrote:
    Tonfisk och potatismos.

• 1-2 burkar lätt tonfisk i vatten
    • ca. 2-3 portioner potatismos

Ovanståeende beror på hur pass hungrig man är, oftast brukar det bli ungefär 1 burk tonfisk och ca. 2½ portion potatismos.

Gör så här: Sätt på en kastrull med vatten. När vattnet kokat upp slå i potatismos-pulvret och rör om. Öppna sedan tonfiskburken och låt vattnet rinna av. Rör sedan ner tonfisken i kastrullen med potatismoset. Sedan är det klart att servera.

Tillagningstid: 3-5 min.

Smaklighet: 2.

Den där är bra, särskilt efter träning med potatismosets höga gi:up:

Jag brukar dock effektivisera tillagningen lite genom att värma vattnet direkt i tallriken i micron, där sparar man någon minut;)

Sen brukar jag också röra i färdig tomatsås för lite extra smak, då tycker jag det är riktigt gott faktiskt:)

Andreas Guiance wrote:
    Den d
    Alex Danielsson wrote:
    Ursäkta, men potatismos är mosad, kokt potatis. Pulvermos är något helt annat.

/A

Menar du Alex att pulvermos inte har högt GI?
    Visserligen skulle ju ovanstående mål endast komma till sin absoluta optimala rätt (trodde nog aldrig jag skulle använda ordet..) först EFTER träning.
    Potatismoset antar jag är det bättre alternativet till andra mål mat vid andra tidpunkter. Right?

CiB wrote:
    Menar du Alex att pulvermos inte har högt GI?
    Visserligen skulle ju ovanstående mål endast komma till sin absoluta optimala rätt (trodde nog aldrig jag skulle använda ordet..) först EFTER träning.
    Potatismoset antar jag är det bättre alternativet till andra mål mat vid andra tidpunkter. Right?

Potatismoset är det godare alternativet…pulvermoset är the weapon of choice om man inte har någon som gör potatismoset åt en, orka lixom;)

Ok, jag m

Bästa snabblunchen tar man helt enkelt på Restaurang Kalori. Beställ vad man vill ha, betala, ät och lämna kvar tallriken på bordet.

Snabbt, enkelt, gott och nyttigt. :emo-thumb

Mats Egelstig wrote:
    Bästa snabblunchen tar man helt enkelt på Restaurang Kalori. Beställ vad man vill ha, betala, ät och lämna kvar tallriken på bordet.

Snabbt, enkelt, gott och nyttigt. :emo-thumb

Hehe I second that:)

Mats Egelstig wrote:
    B

koka pasta + makrill fil

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 88 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.