Snabbast lunch vinner!

Home Forums Matlagning och Recept Snabbast lunch vinner!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 88 total)
  • Author
    axl wrote:
    koka pasta + makrill filé.

snabbt och gott. smak: 3 :P

eller värm lite färdig kokt bulgur( det finns alltid klart i kylen, man måste ju vara förberedd till lunchen) med en banan i micron ett par minuter, häll över en burk makrillfilè i tomatsås, lite söt chilisås och en klick minikeso…
    En delikatess lunch för hungriga magar…

mmmmmm…

jonnie wrote:
    En burk kvarg plus valfri mängd havregryn och russin. snabbt billigt å lite gott iaf:emo-thumb extra plus för massa protein

Vart kan man köpa kvarg, är det bara på lidhl?

rallyjocke wrote:
    Vart kan man köpa kvarg, är det bara på lidhl?

Nej! Kesella heter Arlas kvarg, finns på Ica, konsum, vivo, å allt vad de heter.. Den e dock billigast på Lidl vad jag vet..

Klonas88 wrote:
    Nej! Kesella heter Arlas kvarg, finns på Ica, konsum, vivo, å allt vad de heter.. Den e dock billigast på Lidl vad jag vet..

Jaha:o Tack!

rallyjocke wrote:

Lugnt :emo-thumb Var inte länge sen man själv undrade vad kvarg var.. ;)

Jag har ett shysst lunch alternativ som alltid går hem ;) Keldas soppor.. tex. tomatsoppan, så blandar du i lite kokta äggvitor, broccoli, cayennepeppar, och eventuellt lite keso… hur gott som helst tycker jag ;) tar väl max 5 minuter. Och jag ger den här lunchen/middagen utan tvekan en 3a ;)
    Men det är ju en smaksak ;) kram

Hej,

finns det något som är enklare än snabbmakaroner, tonfisk och ketchup (givetvis sockerfri).

3 min!!!
    // Diezel

Råris
    Frysta blandade grönsaker
    sojakorv, sojabullar…

Häll i 1 del ris och 2 delar vatten i en tallrik. Kör på halveffekt 10 min i micron. Tina och fixa samtidigt till sojakorvarna och grönsakerna i en stekpanna med vatten. Krydda efter behag.
    Tid: ca 10 min
    smakupplevelse :2

Råris
    Tonfisk i olja
    Frysta blandade grönsaker.

Koka råris i micron. Öpnna en burk tonfisk i olja. Pressa ut den mesta oljan. Blanda ihop. Blanda gärna i lite mixade grönsaker. Krydda efter behag.
    Tid: ca 10 min
    smakupplevelse :2

Lätt kesella
    Funlight
    Nötter
    Bröd
    Frukt

Blanda Lätt kesella med lite funlight.
    Släng i dig en näve nötter.
    Ät några skivor bröd.
    Ät en frukt
    Tid: ca 1min
    Smakupplevelse: 2

rallyjocke wrote:

Jag köper min kvarg på Lid´l.
    Du får 500 gram kvarg ( 13 gram protein, 4 gram kolhydrat och 0,1 gram fett!!! ) för en bra peng. Visst funkar det lika bra med lätt-kessela som är samma sak, men de säljs i mindre förpackning och är lite dyrare, men jag har som sagt min favorit kvarg och den införskaffas billigast på Lid´l , sehr gut!

Hur smakar kvarg jämfört med kesellan? Eller det kanske är samma sak.

Kesella är Arlas namn för kvarg. Lidl´s heter Milbona.

Burger King 😮

Leroy Brown wrote:
    Kesella är Arlas namn för kvarg. Lidl´s heter Milbona.

Morsan släpade hem nån sorts dessertkvarg också från Lidl, med jordgubbssmak typ.. Var inte Milbona tror jag, har dock inte vågat testa den än..

icas tonfisk tycker jag är klockren, mina mellanmål på jobbet brukar se ut så här:

1. Öppna tonfiskburken
    2. Spritsa lite ketchup
    3. Käka tillsammans med ett gott fullkornsbröd

En protein drink som dessert eller tillbehör.

Mycket snabbt och absolut en 2:a!

Till lunch brukar jag ofta försöka laga lite mer sofistikerade måltider bara för att jag älskar att laga mat! och godare blir det med lite själ nerlagt i maten ;)

blodpudding
    keso lätt
    +lingon

gott å relativt snabbt

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 88 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.