Home › Forums › Matlagning och Recept › Snabbast lunch vinner!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 mars, 2006 at 10:52 #952339Anonym anvandareMember
Ta en burk tonfisk och en halv burk valios cottage cheese och uncle bens express rice mexican style och rör ihop på tallriken.
Enkelt och snabbt och framförallt gott :up:
Smak 2,5
7 mars, 2006 at 15:48 #952340Anonym anvandareMemberMats E. wrote:Bästa snabblunchen tar man helt enkelt på Restaurang Kalori. Beställ vad man vill ha, betala, ät och lämna kvar tallriken på bordet.Snabbt, enkelt, gott och nyttigt. :emo-thumb
Det blir fasen i mig inte någon snabbmat om man bor i Uppsala, tar ju två timmar att ta sig till kalori då…
9 mars, 2006 at 11:32 #952341Anonym anvandareMemberMantus wrote:Det blir fasen i mig inte någon snabbmat om man bor i Uppsala, tar ju två timmar att ta sig till kalori då…Sushibarerna funkar ju i stan… men annars finns det inte mycket vettigt.. nationerna går ju inte säga att det är snabbmat men de är billiga på lunchen..
Så det blir det vanliga… En burk med bönor, kokt pasta, skivad tomat, olivolja, salt, peppar… och en prottedrink till det.
14 mars, 2006 at 19:29 #952342Anonym anvandareMemberhakkon wrote:Sushibarerna funkar ju i stan… men annars finns det inte mycket vettigt.. nationerna går ju inte säga att det är snabbmat men de är billiga på lunchen..Så det blir det vanliga… En burk med bönor, kokt pasta, skivad tomat, olivolja, salt, peppar… och en prottedrink till det.
Visst de fungerar men de är ju så dyra. Nationerna har ofta god mat men man får så lite av den. Restaurangen på Stallet brukar ha rätt så nyttig och god mat, lite för lite proteiner i den dock. Även rosa pantern vid Uplands och Vdala nation har goda, billiga, nyttiga och snabba sallader
15 mars, 2006 at 09:29 #952343Anonym anvandareMemberKalkonkött (skivor), med keso,sparris jalapeno, salladsblad ,rulla ihop dom o lägg på mörkt bröd o en tomat skiva snabbt o enkelt:emo-thumb
15 mars, 2006 at 13:16 #952344Anonym anvandareMemberRotmosblos wrote:Salladsblad lite gurka, tomat, avokado, tonfisk, ris och lite sweet chili sås på det.. mumsigt, nyttigt.. Tar cirka 15-20 minuter beroende på hur lång tid riset tar att koka..det låter bra, fast makaroner och falukorv är gött me.
15 mars, 2006 at 13:49 #952345Anonym anvandareMemberskär upp några skivor kassler, bre på med lite senap, häll på lite olivolja och servera med spenat. Snabbt och enkelt!
24 mars, 2006 at 16:05 #952346Anonym anvandareMemberGjorde en ganska snabb och mumsig lunch idag.
Stekte 2 alaska pollock filéer med pressad citron, örtsalt, pepparmix, svartpeppar och lite sesamfrön som panering.
Mosade ½ avocado på 2 skivor knäckebröd och la sedan fisken därpå.
+ lite mer pressad citron och trocomare örtsalt29 mars, 2006 at 01:41 #952347Anonym anvandareMemberLina wrote:Gjorde en ganska snabb och mumsig lunch idag.Stekte 2 alaska pollock filéer med pressad citron, örtsalt, pepparmix, svartpeppar och lite sesamfrön som panering.
Mosade ½ avocado på 2 skivor knäckebröd och la sedan fisken därpå.
+ lite mer pressad citron och trocomare örtsaltDet där är ju nästan min normala lunch ju:D Det går inte snabbt men är gott.
29 mars, 2006 at 19:35 #952348Anonym anvandareMember2 dl makaroner
1 burk tonfisk
2-3 msk matlagninsgrädde
ketchup
peppar
salt
Koka pastan, häll över tonfisken & grädden + kryddorna och ketchup.
Blanda allt och ät.
Smakar riktigt bra! (och jag gillar inte ens tonfisk egentligen).10 september, 2006 at 17:32 #952349Anonym anvandareMemberMycket bra tips från alla !
Dags för Body tidningen att skriva in alla dessa tips !
En sammanfattning…Jag vänder er moderator :emo-thumb
14 september, 2006 at 23:23 #952350Anonym anvandareMemberTacka vet jag tiden då man bodde hemma, då maten redan var klar när man kom
hem.. haha:p15 september, 2006 at 15:48 #952351Anonym anvandareMemberVet ej om denna varit med i tidigare inlägg:
Koka 2dl snabbmakaroner (fullkorn såklart!). Häll av, släng på en burk med tonfisk och krydda med ketchup och svartpeppar.
För att få en lyxvariant kan du även ha i majskorn (på burk). Gott och gör maten lite ”krispigare”. :up:
Istället för ketchup kan man blanda ihop creme fraiche och chilisås (Heinz).22 september, 2006 at 13:45 #952352Anonym anvandareMemberHär är mitt bidrag (för övrigt: vilken suvveränt användbar tråd!!!)
1 tomat
1/2 rödlök
halv burk vita bönor
halv burk svarta bönor
olivolja
balsamvinäger
örtsalthacka tomat och rödlök. Spola av bönorna.
blanda dressingen.
Blanda ihop allt och ät!smakbetyg: 2,5
27 september, 2006 at 03:59 #952353Anonym anvandareMemberEn i flytande form:
3-4dl minimjölk, 250g kesella, frysta bär, vaniljprotein(kasein), havregryn(antal g efter hunger och din kroppsvikt osv) och lite honung. Mixa ihop och drick. Den mättar fint med lite havregryn. Kör även i några gram naturgodis om sötsuget är galet just då.
Smakbetyg: 3,0.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.