Snabbast lunch vinner!

Home Forums Matlagning och Recept Snabbast lunch vinner!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 88 total)
  • Author

Ta en burk tonfisk och en halv burk valios cottage cheese och uncle bens express rice mexican style och rör ihop på tallriken.

Enkelt och snabbt och framförallt gott :up:

Smak 2,5

Mats E. wrote:
    Bästa snabblunchen tar man helt enkelt på Restaurang Kalori. Beställ vad man vill ha, betala, ät och lämna kvar tallriken på bordet.

Snabbt, enkelt, gott och nyttigt. :emo-thumb

Det blir fasen i mig inte någon snabbmat om man bor i Uppsala, tar ju två timmar att ta sig till kalori då…

Mantus wrote:
    Det blir fasen i mig inte någon snabbmat om man bor i Uppsala, tar ju två timmar att ta sig till kalori då…

Sushibarerna funkar ju i stan… men annars finns det inte mycket vettigt.. nationerna går ju inte säga att det är snabbmat men de är billiga på lunchen..

Så det blir det vanliga… En burk med bönor, kokt pasta, skivad tomat, olivolja, salt, peppar… och en prottedrink till det.

hakkon wrote:
    Sushibarerna funkar ju i stan… men annars finns det inte mycket vettigt.. nationerna går ju inte säga att det är snabbmat men de är billiga på lunchen..

Så det blir det vanliga… En burk med bönor, kokt pasta, skivad tomat, olivolja, salt, peppar… och en prottedrink till det.

Visst de fungerar men de är ju så dyra. Nationerna har ofta god mat men man får så lite av den. Restaurangen på Stallet brukar ha rätt så nyttig och god mat, lite för lite proteiner i den dock. Även rosa pantern vid Uplands och Vdala nation har goda, billiga, nyttiga och snabba sallader

Kalkonkött (skivor), med keso,sparris jalapeno, salladsblad ,rulla ihop dom o lägg på mörkt bröd o en tomat skiva :P snabbt o enkelt:emo-thumb

Rotmosblos wrote:
    Salladsblad lite gurka, tomat, avokado, tonfisk, ris och lite sweet chili sås på det.. mumsigt, nyttigt.. Tar cirka 15-20 minuter beroende på hur lång tid riset tar att koka..

det låter bra, fast makaroner och falukorv är gött me.

skär upp några skivor kassler, bre på med lite senap, häll på lite olivolja och servera med spenat. Snabbt och enkelt!

Gjorde en ganska snabb och mumsig lunch idag.

Stekte 2 alaska pollock filéer med pressad citron, örtsalt, pepparmix, svartpeppar och lite sesamfrön som panering.
    Mosade ½ avocado på 2 skivor knäckebröd och la sedan fisken därpå.
    + lite mer pressad citron och trocomare örtsalt

Lina wrote:
    Gjorde en ganska snabb och mumsig lunch idag.

Stekte 2 alaska pollock filéer med pressad citron, örtsalt, pepparmix, svartpeppar och lite sesamfrön som panering.
    Mosade ½ avocado på 2 skivor knäckebröd och la sedan fisken därpå.
    + lite mer pressad citron och trocomare örtsalt

Det där är ju nästan min normala lunch ju:D Det går inte snabbt men är gott.

2 dl makaroner
    1 burk tonfisk
    2-3 msk matlagninsgrädde
    ketchup
    peppar
    salt

Koka pastan, häll över tonfisken & grädden + kryddorna och ketchup.
    Blanda allt och ät.
    Smakar riktigt bra! (och jag gillar inte ens tonfisk egentligen).

Mycket bra tips från alla !

Dags för Body tidningen att skriva in alla dessa tips !
    En sammanfattning…

Jag vänder er moderator :emo-thumb

Tacka vet jag tiden då man bodde hemma, då maten redan var klar när man kom
    hem.. haha:p

Vet ej om denna varit med i tidigare inlägg:

Koka 2dl snabbmakaroner (fullkorn såklart!). Häll av, släng på en burk med tonfisk och krydda med ketchup och svartpeppar.
    För att få en lyxvariant kan du även ha i majskorn (på burk). Gott och gör maten lite ”krispigare”. :up:
    Istället för ketchup kan man blanda ihop creme fraiche och chilisås (Heinz).

Här är mitt bidrag (för övrigt: vilken suvveränt användbar tråd!!!)

1 tomat
    1/2 rödlök
    halv burk vita bönor
    halv burk svarta bönor
    olivolja
    balsamvinäger
    örtsalt

hacka tomat och rödlök. Spola av bönorna.
    blanda dressingen.
    Blanda ihop allt och ät!

smakbetyg: 2,5

En i flytande form:

3-4dl minimjölk, 250g kesella, frysta bär, vaniljprotein(kasein), havregryn(antal g efter hunger och din kroppsvikt osv) och lite honung. Mixa ihop och drick. Den mättar fint med lite havregryn. Kör även i några gram naturgodis om sötsuget är galet just då.

Smakbetyg: 3,0.

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 88 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.