Snabbt mål -Tips?

Home Forums Matlagning och Recept Snabbt mål -Tips?

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Jag har jättesvårt, tidsmässigt, att få i mig mat under förmiddagen! Därför tänkte jag höra om det är någon som har ett bra tips på ett mål som man kan få i sig i ett svep. Dvs, jag är ute efter den ultimata måltidsersättningsShaken. Jag äter min frukost vid 5:50 sedan jobbar jag från 6:00 till 14:00 utan rast. Jag brukar försöka att äta keso och andra enkla ”mål”, men det slutar alltid med att jag står och pillar i mig mat under ca 3 h.

Proteindrink en banan plus en näve mandlar?
    Ca: 400 kcal
    30 E% kolis
    35 E% protte
    35 E% fett

gör färdiga blandingar innan jobb eller kvällen innan.

detta är min favorit just nu:

1 dl havregryn
    1,5 dl kesella
    100 g jordgubbar
    lite kanel o sötningsmedel

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ VAD GOTT!

sen kan man ju variera sig o smaksätta med t ex kakao och ha olika nötter och fröer i.

SheeBa wrote:
    Proteindrink en banan plus en näve mandlar?
    Ca: 400 kcal
    30 E% kolis
    35 E% protte
    35 E% fett

Låter lätt och rätt..
    men banan? Bättre än inga kolisar alls helt klart. Men är det inte lite för snabba kolisar i den för att man ska hålla blodsockret i schack?

athleticmia wrote:
    gör färdiga blandingar innan jobb eller kvällen innan.

detta är min favorit just nu:

1 dl havregryn
    1,5 dl kesella
    100 g jordgubbar
    lite kanel o sötningsmedel

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ VAD GOTT!

sen kan man ju variera sig o smaksätta med t ex kakao och ha olika nötter och fröer i.

Låter jättegott! Men blir det en flytande massa, så att man kan dricka det?

Sarah wrote:
    Låter lätt och rätt..
    men banan? Bättre än inga kolisar alls helt klart. Men är det inte lite för snabba kolisar i den för att man ska hålla blodsockret i schack?

Banan är bra mat. Som jag förstod det så jobbade du och då behöver du ju mat?
    Är du GI-orolig så kan jag ju säga att tillsammans med fettet från mandlarna och proteinet från drinken så är det en mycket bra sammansättning på GI.

Om man nu bryr sej om sånt.

SheeBa wrote:
    Banan är bra mat. Som jag förstod det så jobbade du och då behöver du ju mat?
    Är du GI-orolig så kan jag ju säga att tillsammans med fettet från mandlarna och proteinet från drinken så är det en mycket bra sammansättning på GI.

Om man nu bryr sej om sånt.

Haha, klart jag bryr mig. Annars får jag sockerdipp på kvällen, och står man på ett lager fullt med choklad där det luktar bullar så lovar jag att det inte blir lätt att hålla på moralen.

Men det är sant, fettet och proteinet drar ner GI. Tänkte att du kanske hade något annat förslag med långsammare kolisar..;)

nej det blir det inte….

athleticmia wrote:
    nej det blir det inte….

ok, jag får testa hemma ist

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.