sojabönor

Home Forums Matlagning och Recept sojabönor

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Oj vad smaskigt det är med rostade&saltade sojabönor :ike: antingen som de är som snacks, eller i mat! :emo-thumb Tex chili con carne, sallad, lr att bara strö över vilken maträtt som heslt! Mmmm

Ska de vara snacks så kan sojabönor aldrig mäta sig med jordnötssmör :P

Pectoralis wrote:
    Dom ska ja köpa hem, mångae som pratar om dom,, :P

Märket jag köper är GOGREEN!!!:up: yummie.. En påse på 150g för 8kr :ike:

jag brukar köpa Risenta 150g för 7-8kr, jag tycker dock att de är lite för salta, men ett bra snacks alternativ

jag köper en påse sojabönor och en påse solrosfrön…då förstås är både rostade och saltade, och mixar tilsammmans och sen har på äggen på morgonen:up: :up:

Riktigt bra näringsvärden tycker jag. Men har man känslig mage som jag 😮 kanske man ska vara lite försiktig med dom här bönorna.

NÄRINGSVÄRDE
    Genomsnitt för 100 g sojabönor rostade och saltade.
    Energivärde 1900 kJ (453 kcal)
    Protein 37 g
    Kolhydrater 30 g
    Varav kostfiber 5 g
    Fett 24 g
    Varav mättat 3 g
    Varav fleromättat 13 g
    Varav enkelomättat 6 g

Salta bönor och rostade solroskärnor är också riktiga höjdar snacks! :)

Sojabönor innehåller fytoöstrogener – naturligt förekommande växtöstrogener. Och det har aldrig påvisats att sojaprotein har några bra muskelbyggande effekter.

gjorde inte Body en recention om sojaprotein och sa att det hade det;)

Warrior wrote:
    Jag tror inte sojabönor är något vidare för killar… har hört från fler källor att dom skulle antingen stimulera östrogen, eller ha liknande effekt i kroppen. Det har också tydligen länge varit känt bland folk-kretsarna att soja skall användas vid klimaterie besvär hos kvinnor. Ännu skrämmande är att munkar ofta använder soja för att hämma sin sexlust!

Jag rör inte sojabönor… ni andra ät på bara! :up:

Haha, dessa effekter har jag då inte märkt av sojabönorna, och jag smäller i mig en hel del :)

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.