- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Matlagning och Recept › Soppa – är den bra eller dålig i samband med muskeluppbyggande?
2-3 porioner, beroende på hur hungrig man är.
5dl mellanmjölk
en halv förpackning vanlig creme fraise(eller hur det nu stavas)
en halv dl majskorn
en kub (några gram) frusen hackad spenat
en kycklingfilé i små bitar
kurry, aromat, salt, peppar och en dutt honung
koka ihop och ät den den smakar gott och är varm.
hur som helst, den är ganska fet och kolhydratsnål. hur bra är den i samband med muskeluppbyggande? är det en sådan ’ätardagar-rätt’ eller en bra lunch, om man tar lite sallad och en brödbit till?
jag är ledsen om det blev en konstig tråd, men det är min, för tillfället, favoriträtt och jag vill helst inte ge upp den då jag bygger allt jag kan.
tack för all hjälp ^^
Jag ser inga som helst problem i att äta den under uppbyggnad.
Om du räknat ut ungefärligt energiinnehåll på den blir det ännu lättare att se om du fått i dig tillräckligt med energi totalt över dagen, något som alla vet är viktigt under uppbyggnad.
Vill du eventuellt ha med kolhydrater kan du, precis som du sa, äta bröd till och kanske göra en sallad med t. ex bönor.
:up:
Soppan är bra.
En nyttig soppa och således bra för din träning. Säkerligen kommer någon föreslå någon förändring bara för ändrandets skull men det spelar ingen roll för inte behöver du ändra ett dugg. Det finns en vanligt förekommande myt om att ”träningsmat” skulle vara något särskilt men så är det inte. Bra och välkomponerat käk är bra helt enkelt.
vad härligt! då vet jag! ^^
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY