Home › Forums › Matlagning och Recept › Stekt tonfisk
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 januari, 2008 at 18:34 #76983Anonym anvandareMember3 januari, 2008 at 18:34 #645819Anonym anvandareMember
hejsan! är lite småtrött på att bara äta tonfisken (i vatten)direkt från burken. Så ställde mig nu och blandade i ett ägg, citronpeppar och dill. Gjorde dom som små plättar och doppade i ströbröd, stekte sedan på dessa i olja tills dom fick en gyllenbrun färg. Satt mig för att äta tillsammans med ris och sallad. GUD SÅ GOTT!
MEN, min fråga nu:
Är dessa onyttiga med tanke på det jag har i? eller kan man äta dessa under en deffperiod? variera från att äta från burken?Tacksam för svar
Mvh Alex3 januari, 2008 at 19:34 #645820Anonym anvandareMemberJujje wrote:Är dessa onyttiga med tanke på det jag har i? eller kan man äta dessa under en deffperiod?Nejdå det är absolut inte onyttigt och det finns ingenting du inte kan äta under deff.
3 januari, 2008 at 20:21 #645821Anonym anvandareMemberSom sagt, inte onyttiga alls.
Men tänk på att de kommer att bli energirikare att äta tonfisken på detta sett jämfört med direkt ur burken. Kan vara något att tänka på om du deffar.
3 januari, 2008 at 22:22 #645822Anonym anvandareMembertack för svaren
Det kommre bli många tonfiskbullar i framtiden.3 januari, 2008 at 22:26 #645823Anonym anvandareMemberfyfan för tonfisk,
Har deffat i 3 dagar, första 2 dagarna käkade jag tonfisk till lunch och middag,pallar verkligen inte med det.
Får bli kyckling, kalkon och annat proteinrikt istället i fortsättningen
3 januari, 2008 at 22:30 #645824Anonym anvandareMemberJag gillar tonfisk, har tyckt om det i många år nu.
Morsan sa till mig när jag var typ 12 år gammal att ”Om ett tag kommer du vara så trött på tonfisk att du aldrig mer kommer kunna se en tonfiskburk!”, idag är jag 20 år och en burk Euroshoppers tonfisk äts till frukost 3-4 dagar i veckan.
3 januari, 2008 at 22:37 #645825Anonym anvandareMemberfy,
hur kan man gilla skiten ?!
3 januari, 2008 at 22:42 #645826Anonym anvandareMemberKarlssooooon wrote:fy,hur kan man gilla skiten ?!
Låt oss bara konstatera att jag inte är särskilt kräsen när det kommer till mat.
Smakmässigt går ALLT ner i stort sett, möjligtvis att såndär riktigt flötig och dålig fakefalukorv smakar illa. Annars väljer jag enbart bort mat om den är för dyr alternativt av etiska principer.
4 januari, 2008 at 12:16 #645827Anonym anvandareMembertonfisk är gott, men det är så himla torrt. Därför stekte jag på och krydda lite. blev riktigt gott! testat det någon gång Karlssooooon? men äta en burk till frukost skulle jag inte klara
4 januari, 2008 at 12:51 #645828Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Låt oss bara konstatera att jag inte är särskilt kräsen när det kommer till mat.Smakmässigt går ALLT ner i stort sett, möjligtvis att såndär riktigt flötig och dålig fakefalukorv smakar illa. Annars väljer jag enbart bort mat om den är för dyr alternativt av etiska principer.
Kör du tuna i olja eller vatten?
4 januari, 2008 at 13:34 #645829Anonym anvandareMemberMATTI wrote:Kör du tuna i olja eller vatten?I vatten. Men det är gott i olja också, däremot tycker jag mer om att tillsätta fettet själv. Solrosolja är i mina ögon en rätt kass olja.
Då blandar jag hellre tonfisken med smör och/eller majonnäs.
4 januari, 2008 at 14:09 #645830Anonym anvandareMemberTesta att blanda med lite creme-fraiche,salt och pepar,snabbt och enkelt men jätte gött.Känns inte alls torr.
4 januari, 2008 at 23:57 #645831Anonym anvandareMemberfan tonfisk i olja e smarrit som fan bästa kompisen under luncherna! två burkar går ner lätt varje dag bara blanda me en burk keso!
5 januari, 2008 at 19:33 #645832Anonym anvandareMemberTonfisk burgare är ju en liknande variant.
En burk tonfikburk (i vatten)
1 ägg
En hackad lök.Ta tonfiskburken och häll ur vattnet, sen brukar jag ta tonfisken och pressa ur vattnet med näven. Blir lättare att vända burgaren i stekpannan sen tycker jag. Men det gör man ju som man vill.
Sen blandar man i ägget och löken + lite peppar i en bunke.
Sen är det bara att fixa till 2 st burgare i stekpannan. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.