te?

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Drack vitt te idag, det var kanongott!

Jag undrar om ni dricker te och vad isåfall? Dricker ni för effekterna eller för att det är gott? hur mycket dricker ni?

Har ni läst någon bra artikel om te?

Själv tycker jag om te av olika slag och vill lära mig mer om dem.

dricker alla te sorter. Dom teérna som finns i lösvikt tycker jag är godast.

Min familj är från England så te är ofrånkompligt. Jag dricker Roibos. Kofeinfritt och smakar precis som det ska.

jag dricker pepparkaks te, vet inte vad det heter men smakar och lukatr som pepparkakor gör.

Sen tycker jag vit te smakar blommor.

Köpte hem massor med te från egypten när jag va där och det smakar gott, någon röd torkad blomma som man lägger i varmt vatten o sen kan man dricka det varmt eller kallt.

Dricker massor av rött och grönt te!
    En ny favorit är chai, kryddigt och gott!

DrZoidberg wrote:
    Min familj är från England så te är ofrånkompligt. Jag dricker Roibos. Kofeinfritt och smakar precis som det ska.

Glögg?:)

Twinings Green Tea & Lemon är perfekt för kulna höstkvällar med en skvätt minimjölk och lite honung..

Annars på dagarna hederligt Earl Grey från Lipton eller deras Indian Spice med kardemumma. Mmmm:D

:|

Det vita teet i sånna där trekantspåsar är mums! Men jag har ingen aning om ifall det är ”bra” te eller inte, någon som vet?

Charlotte_ wrote:
    Det vita teet i sånna där trekantspåsar är mums! Men jag har ingen aning om ifall det är ”bra” te eller inte, någon som vet?

Det är det teet jag också har testat. det är supergott, men jag vet inte om det är särskilt nyttigt. Men jag tror jag har läst om vitt te i nytto-samanhang :) Jag köpte vitt te i lösvikt men jag föredrar nog faktiskt den i trekantspåsar!

någon som vet om lösviktste är bättre(mer näringsämnnen) än påste, eller kanske är någon skillnad.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.