Till er som inte gillar smaken av tonfisk

Home Forums Matlagning och Recept Till er som inte gillar smaken av tonfisk

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)
  • Author

Som rubriken lyder så har jag ett litet tips till er som inte gillar smaken av tonfisk.
    Nämligen att mixa ihop en burk tonfisk med några deciliter
    apelsinjuice. Bara att svepa Ju mer finfördelad fisk desto bättre.
    Det låter inte speciellt gott, jag vet.
    Men tonfisken får en väldigt ”neutral” smak. Själv föredrar jag färskpressad kvalitétsjuice men det duger nog med de flesta sorter. Klart värt att prova. Jag hoppas och tror att ni inte kommer bli besvikna.

Det var i af ett recept jag aldrig hört förut.
    Och aldrig kommer pröva heller för den delen:p

Herrejävlar, låter satans hardcore! :D

Min mamma säger alltid att jag skall köpa färsk tonfisk? Gör jag fel?

Färsk och filéad tonfisk är sjukt gott och sjukt dyrt. Man äter tonfisk på burk därför att det är en billig och energisnål(alltså mättande) proteinkälla.

För övrigt låter tonfisk och apelsinjuice som ett dåligt skämt.

Låter lite som min blandning utav havregrynsgröt, lingonsylt och apelsinjuice på.
    Men jag ska inte prova, inte än på en stund iaf. Tycker fortfarande tonfisken e helt ok att käka som den är.

Kan ju inte smaka bra alls?

Ännu bättre med ananasjuice :emo-thumb Fick i mig min tonfisk så för några år sen då jag tyckte att det var lätt och smidigt, bara halsa :D

Jaa.. No pain no gain.. Men det dära?:(

Ät något som du inte behöver spä ut med apelsijuice för att få ner?

Baquizz wrote:
    Jaa.. No pain no gain.. Men det dära?:(

Ät något som du inte behöver spä ut med apelsijuice för att få ner?

Tänkte på det också, kan byta ut det mot något som du faktiskt inte måste tvinga i dig? :)

Tonfisk med majonäs/cream fraiche, rödlök, kapris och div. kryddor är en höjdare. Men Juice och fisk låter inte gott. Bäst jag testar och bildar en uppfattning.

tonfisk med coca cola zero alt light funkar med. jag skämtar inte, det enda som är äckligt är den ljus bruna färgen

Niklas Sjöö wrote:
    Tonfisk med majonäs/cream fraiche, rödlök, kapris och div. kryddor är en höjdare. Men Juice och fisk låter inte gott. Bäst jag testar och bildar en uppfattning.

Ger mig fan på att du lyckas skapa något som kommer att få det att vattnas i munnen på oss andra i Matbildstråden.:happy:

PathFinder wrote:
    tonfisk med coca cola zero alt light funkar med. jag skämtar inte, det enda som är äckligt är den ljus bruna färgen

Känner igen det där från youtube. ”Proteinshake with a twist”

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.