Till er som inte gillar smaken av tonfisk

Home Forums Matlagning och Recept Till er som inte gillar smaken av tonfisk

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • Author
    Jon Larsson wrote:
    [/B]

Ger mig fan på att du lyckas skapa något som kommer att få det att vattnas i munnen på oss andra i Matbildstråden.:happy:

Haha vi får väl hoppas :up:

Men alltså. Varför äta något som inte är gott från första början?
    Sluta lägg ned så mycket tid och energi på att tvinga i er något som ni inte ens tycker är gott; lägg istället hälften av den energin på att hitta något godare med samma näringsinnehåll så blir ni dubbelt så lyckliga människor. Enkel matte.

cj_je wrote:
    Som rubriken lyder så har jag ett litet tips till er som inte gillar smaken av tonfisk.
    Nämligen att mixa ihop en burk tonfisk med några deciliter
    apelsinjuice. Bara att svepa Ju mer finfördelad fisk desto bättre.
    Det låter inte speciellt gott, jag vet.
    Men tonfisken får en väldigt ”neutral” smak. Själv föredrar jag färskpressad kvalitétsjuice men det duger nog med de flesta sorter. Klart värt att prova. Jag hoppas och tror att ni inte kommer bli besvikna.

jag har ett tips. gillar man inte tonfisk så äter man inte tonfisk. finns en massa annan mat man kan äta.

Värst vad alla var hayters här….

Då vågar väl inte jag berätta om när jag mixade kokt smörgåsskinka, Whey 80 jordgubb & mjölk?

FlexMasterMick wrote:
    Värst vad alla var hayters här….

Då vågar väl inte jag berätta om när jag mixade kokt smörgåsskinka, Whey 80 jordgubb & mjölk?

Har du inga tänder? :D

Varför tänder när man har mixerstav?

FlexMasterMick wrote:
    Varför tänder när man har mixerstav?

Varför vara vuxen om man lever på barnmat? :D

Ett annat tips för er som inte gillar tonfisk är att steka den tillsammans med hackade tomater, vitlök, lök, oliver, massa kryddor o lite chilisås + sås från oliverna. Liknar köttfärssås fast med ”medelhavsstil”. Try it!

Evita wrote:
    Ett annat tips för er som inte gillar tonfisk är att steka den tillsammans med hackade tomater, vitlök, lök, oliver, massa kryddor o lite chilisås + sås från oliverna. Liknar köttfärssås fast med ”medelhavsstil”. Try it!

Det lät faktiskt riktigt gött, ska provas framöver, kommer slänga i en finhackad spansk peppar och några rökta ostron också.

Insulinus wrote:
    Det lät faktiskt riktigt gött, ska provas framöver, kommer slänga i en finhackad spansk peppar och några rökta ostron också.

”slänga i några rökta ostron” lät dyrt, men ack så gott.

Insulinus wrote:

Menar du inte rökta musslor?

:)

meeper wrote:
    Menar du inte rökta musslor?

:)

Menar du inte rökta mixerstavar?

Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.