Tillaga kycklinglever

Home Forums Matlagning och Recept Tillaga kycklinglever

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • Author

Tips: i en klassisk Ragu (Bolognese på ”svenska”) ska det vara kycklinglever, antingen 100% eller uppblandat med nötfärs. Riktigt gott, betydligt mustigare smak än bara nötfärs.

[http://www.aftonbladet.se/matvin/article431747.ab]

Kycklinghjärta kostar 21:- för 450g. Bättre pris än så på rött kött är svårt att hitta. Vad kostar lever? Antar att inälvsmat är billigt för att folk tycker det är äckligt…

Hoppas Eddie ser detta =D Vill gärna veta om jag kan äta massor med hjärta utan att bli alvarligt sjuk. vitamin överdos låter inte så nice.

ArkGym wrote:
    Tack för snabbt svar eddie. Var i Uppsala kan man köpa bra lever?

Bäst tycker jag själv om affären på Sivia torg. Där finns både nötlever, grislever, kycklinglever samt massor av annat kul som njurar, hjärtan, testiklar, tungor, tarmar med mera.

Allt är halalslaktat dock så om du har invändningar mot halal får du bege dig till andra affärer. För lever hittar du överallt.

Albin wrote:
    Tro det eller ej, men det fungerar med vatten också.
    Föredrar ju grädde om man ej hade dietat iofs, och så massa lök och vitlök…det passar perfekt till lever.

Mer fett mer mätt. :) Bara att skippa riset eller vad du nu har till.

En varning. kom just från träningen och skulle micro lite hjärte-gryta. var skti svårt, hjärtana värms upp och exploderar, hela micron blev nergrisad…

Annars är det det bästa köttet jag hittat på länge. Hoppas inte grub eller eddie säger att det är dåligt för mig på något vis :=D

Eddie Vedder wrote:
    Mer fett mer mätt. :) Bara att skippa riset eller vad du nu har till.

Öh, nej inte om jag skall ha i mig kolhydrater…

Albin wrote:
    Öh, nej inte om jag skall ha i mig kolhydrater…

Finns i levern.:D

ArkGym wrote:
    En varning. kom just från träningen och skulle micro lite hjärte-gryta. var skti svårt, hjärtana värms upp och exploderar, hela micron blev nergrisad…

Annars är det det bästa köttet jag hittat på länge. Hoppas inte grub eller eddie säger att det är dåligt för mig på något vis :=D

Samma med lever och svamp… Det vill gärna hoppa lite på tallriken i micron.

Tommy Ivarsson wrote:
    Samma med lever och svamp… Det vill gärna hoppa lite på tallriken i micron.

Mycket vätska i dom antagligen, testa värma brysselkål :)

Kyckling lever e gott. så här brukade vi göra på jobbet.

sautera snabbt kyckling lever i en varm panna, tillsätt champinjoner, blancherade haricotevertes, finhackad charlottenlök, slunga runt lite lätt, på med en skvätt maidera o kalvfond/oxfond reducera snabbt och släng i några delade vindruvor servera med potatis puré

Levern ska vara rosa. använd gärna tupplever. den ska tillagas snabbt.

Annars e de gott o göra en tupplever terrine o käka med brioche o marmelad.

Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.