Tips med Torskfilé

Home Forums Matlagning och Recept Tips med Torskfilé

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Ja som rubriken lyder, vill gärna ha tips med vad ni lagar med torskfilé, FÖRUTOM, kokt potatis sallad och kesella sås tack!!

Ris
    Pasta
    Bulgur
    Couscous
    Matvete
    Grönsaker
    Bönor

På med lite vatten och vin i slutet o låt det puttra, om du steker firren dvs. Soya funkar säkert oxå.

400 gram alaska pollock i micron i tio minuter,, allt som behövs, kanske krydda om jag har förtjänat det.

Torsk med stuvad spenat och potatis – stuvning på maizena och minimjölk kanske om du vill hålla kalorimängden lite lägre.
    eller

Hackad vitlök blandad med soja och några droppar olja – pensla torsken och stek 5-6 minuter. Koka potatis. mosa och häll i frusen gräslök, vitpeppar och 1-2 msk yogurt och lite muskot.

Hoppas det smakar!

Micke-S wrote:
    400 gram alaska pollock i micron i tio minuter,, allt som behövs, kanske krydda om jag har förtjänat det.

Jag kör på den linjen med, fast jag förtjänar alltid
    kryddor :emo-thumb

Krydda fisken med hackad vårlök, paprikapulver, mycket färsk dill och pressa citron över.
    Ätes ihop med ris.

koka torsken med tomatkross, vitlök, chili, cayennepeppar, paprikapulver. Serveras med ris, bulgur eller utan.

Lägg i foliepaket med hackad lök, purjo, skivad tomat, olivolja, salt och peppar. kör ca tio min, 200 grader.

oj tack för alla tips

[http://sv.wikibooks.org/wiki/Kokt_torsk_med_%C3%A4ggs%C3%A5s]

Brukar hacka ner 400g torskfile och köra den i wokpanan med wokgrönsaker, citronpeppar och citronvatten.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.