Home › Forums › Matlagning och Recept › Tips om NYTTIGT diet julgodis gärna recept
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 november, 2007 at 23:40 #821247Anonym anvandareMember
Hejsan skulle jätte gärna vilja ha recept om det är någon som har på diet julgodis… nu när julen snart är här……
Hoppas på många härliga julrecept:emo-thumb
6 november, 2007 at 23:40 #83874Anonym anvandareMember7 november, 2007 at 08:53 #821248Anonym anvandareMemberProva att blanda kvarg med pepparkakskryddor och naturell fullkornsstart. Inget riktigt godis men väldigt smarrigt.
Lussekatter kan göras nyttigare om man byter ut vetemjöl mot dinkel, och tar extra kesella o sparar in på smöret, istället för socker kan man blanda vaniljproteinpulver och sötningsmedel.
Hade massa recept på diverse godisar förut, ska se om jag kan hitta dom.
7 november, 2007 at 21:32 #821249Anonym anvandareMemberLinda Byström wrote:Prova att blanda kvarg med pepparkakskryddor och naturell fullkornsstart. Inget riktigt godis men väldigt smarrigt.Lussekatter kan göras nyttigare om man byter ut vetemjöl mot dinkel, och tar extra kesella o sparar in på smöret, istället för socker kan man blanda vaniljproteinpulver och sötningsmedel.
Hade massa recept på diverse godisar förut, ska se om jag kan hitta dom.
Tackar så jätte mycket för ditt svar:emo-thumb
7 november, 2007 at 21:52 #821250Anonym anvandareMemberJimmy W wrote:Hejsan skulle jätte gärna vilja ha recept om det är någon som har på diet julgodis… nu när julen snart är här……Hoppas på många härliga julrecept:emo-thumb
:what:Varför?
7 november, 2007 at 21:55 #821251Anonym anvandareMemberAndreasP wrote::what:Varför?för att jag vill kunna äta gott i jul typ godis o sånt gott… utan att bli fet….
har bara tränat i 2 månader o försöker att bygga min kropp ( Bilder kommer i Framtiden)7 november, 2007 at 21:57 #821252Anonym anvandareMemberAndreasP wrote::what:Varför?såg dig på Sport Life för drygt 3 timmar sedan….:up:
7 november, 2007 at 21:58 #821253Anonym anvandareMemberJimmy W wrote:för att jag vill kunna äta gott i jul typ godis o sånt gott… utan att bli fet….
har bara tränat i 2 månader o försöker att bygga min kropp ( Bilder kommer i Framtiden)Ät smågodis, choklad, glass m.m då, fast i rätt mängder.:up:
7 november, 2007 at 21:58 #821254Anonym anvandareMemberJimmy W wrote:såg dig på Sport Life för drygt 3 timmar sedan….:up:Ahaa, vem är du då?
7 november, 2007 at 21:59 #821255Anonym anvandareMemberAndreasP wrote:Ät smågodis, choklad, glass m.m då, fast i rätt mängder.:up:ok Tack för tipset!
7 november, 2007 at 22:01 #821256Anonym anvandareMemberAndreasP wrote:Ahaa, vem är du då?vågar man väl knappt berätta med tanke på hur stor du är! Killen med millitärskjortsen o en orange tröja utan armar
7 november, 2007 at 22:05 #821257Anonym anvandareMemberJimmy W wrote:vågar man väl knappt berätta med tanke på hur stor du är! Killen med millitärskjortsen o en orange tröja utan armarDå vet jag nog vem du är. Tränade du med din tjej? Vi får byta några ord nästa gång vi ses.:up:
7 november, 2007 at 22:09 #821258Anonym anvandareMemberInte nyttigt men sagolikt gott!
Chokladfudge
Ca 75 bitar
Tillagningstid: Ca 50 min eller mer
Önskemål: Festligt
Lättlagat
Ursprung: SvenskTillagning:
1. Blanda socker, margarin, grädde och marschmallows som klippts itu, i en kastrull eller stekpanna.
2. Koka under omrörning tills alla marschmallows smält. Det tar omkring 10 minuter.
3. Blanda ner kaffepulvret och blockchokladen som brutits i mindre bitar. Låt chokladen smälta.
4. Slå smeten i en oljad liten långpanna ca 35 x 23 cm.
5. Låt stelna i kylen över natten. Skär konfekten i bitar
7 november, 2007 at 22:10 #821259Anonym anvandareMemberAndreasP wrote:Då vet jag nog vem du är. Tränade du med din tjej? Vi får byta några ord nästa gång vi ses.:up:ja tjejen var med o tränade ikväll.. ja det vore jätte kul om man kunde få lite tips av dig om du har tid när du är där o tränar
har så dåligt minne men minns ej om tjejen var på gåbandet bredvid dig ikväll eller om hon var där efter dig7 november, 2007 at 22:10 #821260Anonym anvandareMemberLinda Byström wrote:Inte nyttigt men sagolikt gott!Chokladfudge
Ca 75 bitar
Tillagningstid: Ca 50 min eller mer
Önskemål: Festligt
Lättlagat
Ursprung: SvenskTillagning:
1. Blanda socker, margarin, grädde och marschmallows som klippts itu, i en kastrull eller stekpanna.
2. Koka under omrörning tills alla marschmallows smält. Det tar omkring 10 minuter.
3. Blanda ner kaffepulvret och blockchokladen som brutits i mindre bitar. Låt chokladen smälta.
4. Slå smeten i en oljad liten långpanna ca 35 x 23 cm.
5. Låt stelna i kylen över natten. Skär konfekten i bitar
FAN Linda inga sådana här recept under diet tider.:nono:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.