Tips om NYTTIGT diet julgodis gärna recept

Home Forums Matlagning och Recept Tips om NYTTIGT diet julgodis gärna recept

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 53 total)
  • Author

Hejsan skulle jätte gärna vilja ha recept om det är någon som har på diet julgodis… nu när julen snart är här……

Hoppas på många härliga julrecept:emo-thumb

Prova att blanda kvarg med pepparkakskryddor och naturell fullkornsstart. Inget riktigt godis men väldigt smarrigt.

Lussekatter kan göras nyttigare om man byter ut vetemjöl mot dinkel, och tar extra kesella o sparar in på smöret, istället för socker kan man blanda vaniljproteinpulver och sötningsmedel.

Hade massa recept på diverse godisar förut, ska se om jag kan hitta dom.

Linda Byström wrote:
    Prova att blanda kvarg med pepparkakskryddor och naturell fullkornsstart. Inget riktigt godis men väldigt smarrigt.

Lussekatter kan göras nyttigare om man byter ut vetemjöl mot dinkel, och tar extra kesella o sparar in på smöret, istället för socker kan man blanda vaniljproteinpulver och sötningsmedel.

Hade massa recept på diverse godisar förut, ska se om jag kan hitta dom.

Tackar så jätte mycket för ditt svar:emo-thumb

Jimmy W wrote:
    Hejsan skulle jätte gärna vilja ha recept om det är någon som har på diet julgodis… nu när julen snart är här……

Hoppas på många härliga julrecept:emo-thumb

:what:Varför?

AndreasP wrote:

för att jag vill kunna äta gott i jul typ godis o sånt gott… utan att bli fet….
    har bara tränat i 2 månader o försöker att bygga min kropp ( Bilder kommer i Framtiden)

AndreasP wrote:

såg dig på Sport Life för drygt 3 timmar sedan….:up:

Jimmy W wrote:
    för att jag vill kunna äta gott i jul typ godis o sånt gott… utan att bli fet….
    har bara tränat i 2 månader o försöker att bygga min kropp ( Bilder kommer i Framtiden)

Ät smågodis, choklad, glass m.m då, fast i rätt mängder.:up:

Jimmy W wrote:
    såg dig på Sport Life för drygt 3 timmar sedan….:up:

Ahaa, vem är du då?:)

AndreasP wrote:
    Ät smågodis, choklad, glass m.m då, fast i rätt mängder.:up:

ok Tack för tipset!

AndreasP wrote:
    Ahaa, vem är du då?:)

vågar man väl knappt berätta med tanke på hur stor du är!:) Killen med millitärskjortsen o en orange tröja utan armar

Jimmy W wrote:
    vågar man väl knappt berätta med tanke på hur stor du är!:) Killen med millitärskjortsen o en orange tröja utan armar

Då vet jag nog vem du är. Tränade du med din tjej? Vi får byta några ord nästa gång vi ses.:up:

Inte nyttigt men sagolikt gott!

Chokladfudge

Ca 75 bitar

Tillagningstid: Ca 50 min eller mer

Önskemål: Festligt
    Lättlagat
    Ursprung: Svensk

Tillagning:

1. Blanda socker, margarin, grädde och marschmallows som klippts itu, i en kastrull eller stekpanna.

2. Koka under omrörning tills alla marschmallows smält. Det tar omkring 10 minuter.

3. Blanda ner kaffepulvret och blockchokladen som brutits i mindre bitar. Låt chokladen smälta.

4. Slå smeten i en oljad liten långpanna ca 35 x 23 cm.

5. Låt stelna i kylen över natten. Skär konfekten i bitar

AndreasP wrote:
    Då vet jag nog vem du är. Tränade du med din tjej? Vi får byta några ord nästa gång vi ses.:up:

ja tjejen var med o tränade ikväll.. ja det vore jätte kul om man kunde få lite tips av dig om du har tid när du är där o tränar
    har så dåligt minne men minns ej om tjejen var på gåbandet bredvid dig ikväll eller om hon var där efter dig

Linda Byström wrote:
    Inte nyttigt men sagolikt gott!

Chokladfudge

Ca 75 bitar

Tillagningstid: Ca 50 min eller mer

Önskemål: Festligt
    Lättlagat
    Ursprung: Svensk

Tillagning:

1. Blanda socker, margarin, grädde och marschmallows som klippts itu, i en kastrull eller stekpanna.

2. Koka under omrörning tills alla marschmallows smält. Det tar omkring 10 minuter.

3. Blanda ner kaffepulvret och blockchokladen som brutits i mindre bitar. Låt chokladen smälta.

4. Slå smeten i en oljad liten långpanna ca 35 x 23 cm.

5. Låt stelna i kylen över natten. Skär konfekten i bitar

FAN Linda inga sådana här recept under diet tider.:nono:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 53 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.