Home › Forums › Matlagning och Recept › Tips på ”bra” godis?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 juli, 2007 at 17:52 #853879Anonym anvandareMemberFreppazz wrote:Hallå på er! Försöker bästämt sluta äta godis.. vilket går sådär, men är betydligt mindre iaf, kanske nån gång varannan vecka eller så.
Så.. som rubriken lyder, någon med tips på ”bra” och inte alltför onyttigt godis? Typ Chachew nötter dyl.?Tack på förhand! M.V.H Freppazz
Varför:what:
24 juli, 2007 at 17:57 #853880Anonym anvandareMemberJompa wrote:Är det något större problem om du äter lite godis så sällan?Nej egentligen inte, men man blir ju bra sugen vissa dagar.. och varför inte lite nyttigt godis då?
Tack! M.V.H24 juli, 2007 at 19:27 #853881Anonym anvandareMemberJompa wrote:Självklart, om du blir lika belåten med det?Är jag sugen på godis så hjälper inte en kasse nötter eller liknande.
Hehe okej, nej, kanske inte hjälper för mig heller. Men ska testa alla dessa bra tips nu och se vad jag tycker om det! Låter smarrigt iaf. sen att det är nyttigt är ju bara ett stort +
M.V.H
25 juli, 2007 at 16:19 #853882Anonym anvandareMember… Är frukt, gott gott gott!
En skål med färska fruktsallad(er) är aldrig fel25 juli, 2007 at 19:09 #853883Anonym anvandareMembersh0w wrote:… Är frukt, gott gott gott!
En skål med färska fruktsallad(er) är aldrig felNej sant
M.V.H26 juli, 2007 at 21:25 #853884Anonym anvandareMemberFreppazz wrote:Nej sant
M.V.HEller har du testat torkade frukt?
Också jätte gott :nod:1 augusti, 2007 at 17:54 #853885Anonym anvandareMemberTorkad frukt är både gott & nyttigt!
Naturgodis däremot innehåller både mkt socker & fett. Fast det är så gott att man ibland bara inte kan motstå…
1 augusti, 2007 at 17:58 #853886Anonym anvandareMembersh0w wrote:Eller har du testat torkade frukt?
Också jätte gott :nod:Nae faktiskt inte! Sånär som på russin.. :p
M.V.H
1 augusti, 2007 at 17:59 #853887Anonym anvandareMemberAngelina_ wrote:Torkad frukt är både gott & nyttigt!Naturgodis däremot innehåller både mkt socker & fett. Fast det är så gott att man ibland bara inte kan motstå…
Ja kan jag tänka mig !
Hehe så sant så. Men det är ju antagligen bra mycket nyttigare än ”vanligt” godis. ?M.V.H
1 augusti, 2007 at 18:10 #853888Anonym anvandareMemberFreppazz wrote:Ja kan jag tänka mig !
Hehe så sant så. Men det är ju antagligen bra mycket nyttigare än ”vanligt” godis. ?M.V.H
Jo, det beror nog lite på vad för sorts godis man jämför med!
Choklad tex innehåller ju mer fett än socker, medan karameller innehåller mer socker än fett. Men vad jag hört så är naturgodis rena rama ”kaloribomberna”, men man luras ju lite eftersom det just heter ”naturgodis”.
Men en aning nyttigare än vanligt godis är det nog trots allt…
1 augusti, 2007 at 18:15 #853889Anonym anvandareMemberAngelina_ wrote:Jo, det beror nog lite på vad för sorts godis man jämför med!Choklad tex innehåller ju mer fett än socker, medan karameller innehåller mer socker än fett. Men vad jag hört så är naturgodis rena rama ”kaloribomberna”, men man luras ju lite eftersom det just heter ”naturgodis”.
Men en aning nyttigare än vanligt godis är det nog trots allt…
Jajo. man lurar sig ju en aning på namnet ja.. Men jag är dessbättre inte så mkt för naturgodis ändå så.
Vindruvor är gott Haha!
M.V.H1 augusti, 2007 at 18:23 #853890Anonym anvandareMemberFreppazz wrote:Jajo. man lurar sig ju en aning på namnet ja.. Men jag är dessbättre inte så mkt för naturgodis ändå så.
Vindruvor är gott Haha!
M.V.HVindruvor funkar alltid…
& de är betydligt nyttigare än godis!1 augusti, 2007 at 18:27 #853891Anonym anvandareMemberAngelina_ wrote:Vindruvor funkar alltid…
& de är betydligt nyttigare än godis!visst gör det !
Kalas detM.V.H
1 augusti, 2007 at 18:44 #853892Anonym anvandareMemberSir Klabbe wrote:När man väl äter godis kan man väl äta något gott istället för att göra det så calorifattigt som möjligt?När jag väl håller på – går prima att göra hemmagjort godis/glass till väldigt låga energinivåer.
Ja det har du ju rätt i. Låter ju kalas det!
M.V.H2 augusti, 2007 at 13:45 #853893Anonym anvandareMemberJag brukar äta rostade och saltade pumpakärnor, det är enormt gott. Ibland köper jag även vindruvor då sessa är väldigt söta, sötsuget försvinner direkt :emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.