Tips på ”bra” godis?

Home Forums Matlagning och Recept Tips på ”bra” godis?

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 31 through 44 (of 44 total)
  • Author
    elinorLilja wrote:
    Jag brukar äta rostade och saltade pumpakärnor, det är enormt gott. Ibland köper jag även vindruvor då sessa är väldigt söta, sötsuget försvinner direkt :emo-thumb

Okeej, Gött :emo-thumb

Tack så mkt! :)

M.V.H

Sir Klabbe wrote:
    Finns ju nya juicegodis … eller vad dom nu än hette. 280 kcal/100g, rätt bra imo.

Okej okej! :) Vet att det finns något med yoghurt också? men dom är nog inte alltför nyttiga. :p

M.V.H

Sir Klabbe wrote:
    Vilka?

Oj.. bra fråga. ! Något från malaco? kan ha helt fel..:p
    M.V.H

wasabinötter

Niklas Sjöö wrote:
    wasabinötter

Okej.. :)

Freppazz wrote:
    Okej.. :)

De är gröna, knapriga, starka och extremt goda! Bra fördelning av p/k/f och kcal är inget övergränsligt… Ät med måtta bara

Niklas Sjöö wrote:
    De är gröna, knapriga, starka och extremt goda! Bra fördelning av p/k/f och kcal är inget övergränsligt… Ät med måtta bara

Okej okej! Låter kalas det. ska testas! :)
    Tack så mkt
    M.V.H

Det här lilla mellanmålet brukar jag äta när jag blir sugen på något sött o gott (som går snabbt att laga):

100 g lättkesella
    100 g nätmelon
    5 g hackade mandlar
    1-2 ms fun light (gärna peach eller tropisk frukt)
    Blanda saft och kesella, hacka mandlarna och dela melonen i små bitar och blanda det hela.

(Melon kan givetvis bytas ut med annan frukt eller bär, till ex. jordgubbar, äppel eller lichi.

Hela portionen innehåller: Ca 145 kcal
    Kolhydrater: 12 g – (33%)
    Protein: 14 g – (42%)
    Fett: 4 g – (25%)

[img=http://fitnessliz.files.wordpress.com/2007/08/melon_delt.thumbnail.gif]

Sir Klabbe wrote:
    Ska vi in på energifördelning så har jag ett optimalt godis, dock med rejält mycket energi totalt:

200g spansk mandel
    2 äggvitor
    2dl sötningsmedel

Mal mandeln och blanda med sötningsmedlet
    Rör ner äggvitan
    Gör små bollar, in i frysen, vänta.

MUMMA, rätt bra protein också pga. äggen.

:P Ja det där låter gott, proteinrikt med… :up:

Liz wrote:
    Det här lilla mellanmålet brukar jag äta när jag blir sugen på något sött o gott (som går snabbt att laga):

100 g lättkesella
    100 g nätmelon
    5 g hackade mandlar
    1-2 ms fun light (gärna peach eller tropisk frukt)
    Blanda saft och kesella, hacka mandlarna och dela melonen i små bitar och blanda det hela.

(Melon kan givetvis bytas ut med annan frukt eller bär, till ex. jordgubbar, äppel eller lichi.

Hela portionen innehåller: Ca 145 kcal
    Kolhydrater: 12 g – (33%)
    Protein: 14 g – (42%)
    Fett: 4 g – (25%)

[img=http://fitnessliz.files.wordpress.com/2007/08/melon_delt.thumbnail.gif]

Tackar tackar! :) ska testas!

SandroThorell wrote:
    Jag skulle tipsa om Risentas solrosfrön samt deras sojabönor! kanon mycket protein!

Tack för det! :)

SandroThorell wrote:
    Jag skulle tipsa om Risentas solrosfrön samt deras sojabönor! kanon mycket protein!

Sojabönor är proteinrika men solroskärnor är en ganska värdelös protienkälla, ingen saärskilt bra proteinkvalité alls samt att du får i dig en jäkla massa kcal för att få i dig någorlunda med protein om du vill använda det som proteinkälla.
    Samma sak med rostade sojabönor men jag gissar att du menar naturella, DET är en bra proteinkälla!:up:

skumbannaner med chokladövedrag

skär upp frukt (valfritt, men jag rekomenderar Melon, kiwi och någon slags röda bär, när det är sesong) och blanda med en liten klick kessella vaniljsmak och en sked keso! Mums!

Viewing 14 posts - 31 through 44 (of 44 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.