Tips på ”Gå upp i vikt mat”

Home Forums Matlagning och Recept Tips på ”Gå upp i vikt mat”

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • Author

Hej
    Jag har sportat hela mitt liv men aldrig varit riktigt biff men nu har jag tänkt ändra på de och gå upp i vikt och få lite resultat! I nuläget gymmar jag regelbundet 2-3 dagar i veckan samtidigt som jag tränar basket. De ända kost tillskottet jag tar är gainer pro men jag vet inte om jag kan få tag i något effektivare?
    Nu till frågan.. Vad för mat ska jag äta för att gå upp i vikt snabbt utan att bli tjock?
    tack på förhand!:happy:

du kan äta allt , ät hellst bara mer protein rik mat typ mycket kött om du tycker om det. sen ligg på ett kalorie överskott på 500kcal så går du upp ett halvt kilo per vecka.

[http://traningslara.se/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/]

Att komma på kaloriöverskott lär vara en av de enklaste sakerna man kan göra.

*Sen att äta nyttig mat och komma på kaloriöverskott blir -lite- mindre, men inte mycket.
    Ta te.x en 3dl vispgrädde – 1100kalorier. Hur svårt är det att få i sig en sådan? Klunka eller gör dumlegrädde ;) Då blir det plötsligt 2200kalorier. Inte direkt svårt att klämma i sig under en dag.

Jasminris, 100g = 85g kolhydrater. Carbs

Innan man går till extremer som att halsa grädde och olja kan man ju börja med att se över sin kost, äter man tex frukost, lunch och middag så kan man se till att ta större portioner, räcker inte det kan man ju lägga till mellanmål om man trivs med det. Har man fortfarande svårt att gå upp i vikt kan man ju börja lägga till grädde och extra mycket olja.

TOMPANdahl wrote:

*Sen att äta nyttig mat och komma på kaloriöverskott blir -lite- mindre, men inte mycket.
    Ta te.x en 3dl vispgrädde – 1100kalorier. Hur svårt är det att få i sig en sådan? Klunka eller gör dumlegrädde ;) Då blir det plötsligt 2200kalorier. Inte direkt svårt att klämma i sig under en dag.

Om du inte ens vet varför du ska äta kalorier så kan du börja med att läsa länken Eddie la ut…

TOMPANdahl wrote:

johanofcourse wrote:
    Skulle du kunna förklara varför man ska äta kalorier och vad dom gör? Är de inte protein det behövs? :S ;D

Har du ens läst igenom länken?

dinomog wrote:
    sämsta tipsen ever. Han vill ju gå upp kvalitativt, inte bli en fet gris

Vadå så du menar att han kommer bli arnold om han äter 1 kg kykling o 1 kg ris till varje måltid?

jag tycker det var bra tips att köra med grädde eller olja, speciellt om man är en hard gainer…

annars kör din gainer med extra mjölk, ta 3% o tillsätt ngt… kanske grädde lr olja i gainern så blir den fetare ;)

Phresh wrote:
    Vadå så du menar att han kommer bli arnold om han äter 1 kg kykling o 1 kg ris till varje måltid?

jag tycker det var bra tips att köra med grädde eller olja, speciellt om man är en hard gainer…

annars kör din gainer med extra mjölk, ta 3% o tillsätt ngt… kanske grädde lr olja i gainern så blir den fetare ;)

Jag är en hardgainer och har prövat att dricka matolja och grädde och gammeldagsmjöl i gainers, tycker inte det fungerade värstvidare för mig, tror mer på en balanserad kost, lagom snabba kolhydrater och massa nyttiga fetter

Tex man äter sin vanliga frukost och boostar den med en näve russin och nötter kanske ett extra ägg.

Självklart ska man ta extra smör på mackan eller mer gräddsås än nödvändigt till maten ibland men inte för ofta, det är inte bra för matsmältningen och ämnesomsättningen.

Rolle wrote:
    Självklart ska man ta extra smör på mackan eller mer gräddsås än nödvändigt till maten ibland men inte för ofta, det är inte bra för matsmältningen och ämnesomsättningen.

Det där fattar jag inte ett dugg av? Det får du jättegärna utveckla.

Att det är okej att äta extra fett ibland men inte överdriva,tycker det känns som det inte är bra för matsmältningen o dra i sig grädde och andra nyttigheter i överdrivna mängder.

Ja det var exakt det jag menade. Alla blir arnolds och Cutlers kärleksbarn av kycklingfilé, Märk min underton.
    Och vad i helvete är ”en hardgainer”

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.