Home › Forums › Matlagning och Recept › Tips på ”Gå upp i vikt mat”
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 februari, 2011 at 08:34 #399596Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Jag är lite i samma sits själv just nu och har alltid kallat mig hargainer. Men saken är enkel –> Mindre gym + mer vila + mer mat = bättre resultat. (fan vad bra det rimmade med).
Helt ofattbart att du kan skriva sådär.
23 februari, 2011 at 09:47 #399597Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Helt ofattbart att du kan skriva sådär.+1
Att dra hardgainers och folk med ÄS över samma kam är fan en skymf mot alla hardgainers!
23 februari, 2011 at 11:39 #399598Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Man brukar väl definiera en ”hardgainer” som den typen som finner si på gymet precis varje dag men inte ser några resultat trots att de äter som hästar. Jag tror nog att de skulle sluta kalla sig detta om det körde mer sällan, men bättre utförda pass samt en bättre kosthållning.Jag är lite i samma sits själv just nu och har alltid kallat mig hargainer. Men saken är enkel –> Mindre gym + mer vila + mer mat = bättre resultat. (fan vad bra det rimmade med).
Wow, du lever verkligen i förnekelse.
Men det där med maten stämmer väl på sätt och vis, fast din mat liknar mer kaninmat än hästmat.23 februari, 2011 at 12:57 #399599Anonym anvandareMemberAha, finns det en motsats, typ softgainer
23 februari, 2011 at 12:59 #399600Anonym anvandareMemberdinomog wrote:Aha, finns det en motsats, typ softgainerEasygainers :emo-thumb
23 februari, 2011 at 15:31 #399601Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:+1Att dra hardgainers och folk med ÄS över samma kam är fan en skymf mot alla hardgainers!
Precis, jag tänker mest på att man kallar sig för hardgainer när man aldrig äter för att ”gaina” utan tvärtom undviker det som döden. Skräcken sitter djupt och är ingen enkel match att besegra. Och det har ju knappast med svårigheter att öka att göra.
26 februari, 2011 at 19:56 #399602Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Jag förstår fortfarnde inte varför du menar att grädde exempelvis skulle vara nerativt för just matsmältningen?Testa och drick några deciliter grädde till varje måltid i en vecka och jämför det med att käka en näve russin och mandlar till varje måltid, har ingen vetenskaplig förankring i detta påstående men jag förmodar att det första alternativet ökar risken för halsbränna och andra symptom, skulle inte förvåna mig om det minskade näringsupptaget oxå men det kan säkert vara tvärtom eller ingen skillnad.
Hardgainergrejen hör väll ihop med en speciell kroppstyp,ecto eller mesomorf, kommer inte ihåg vilken,ofta smal midja, smala leder och en hög förbränning och bra ram för muskelbygge, den höga förbränningen gör viktökning svår men med hjälp av balanserad kost så finns goda möjligheter att göra en kvalitativ ökning av muskelmassa.
26 februari, 2011 at 20:10 #399603Anonym anvandareMemberEn easygainer är väll den där personen som oavsett träning är bra mycket starkare och grövre än genomsnittet och skulle den personen börja träna på gym tex så kan man ge sig faan på att den kommer öka i styrka och muskelmassa snabbt och utan att anstränga sig särskilt med kosten.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.