Tips på mat till Den Termogena Dieten , Vad äter du?

Home Forums Matlagning och Recept Tips på mat till Den Termogena Dieten , Vad äter du?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author

Tjenare!

Imorgon startar första dagen på den dieten.
    Har sökt efter lite mat som passar bra till denna diet men jag har inte funnit så många. Varför ska man spara allt till sista stund? :)

Jag är oerhört tacksam om någon kan ge tips på bra mat till denna diet…
    Självklart vet jag att jag kan käka fisk,kött,fågel osv men vill gärna ha lite mer specifika detaljer så jag bara behöver handla och sedan laga maten :)

Enligt räknesätten i tråden om dieten så skall jag äta 312g Protein och 39g fett. Hur pass bör dessa stämma? Givetvis förstår jag att jag inte behöver ha exakt dessa siffor. Men hur mycket vågar man minska/öka dom utan att vara orolig?

Tonfisk, kyckling och lax tycker jag riktigt mycket om. Även t.ex fläskfile osv.
    Har inte käkat kvarg eller keso som jag ser att många använder sig av.
    Vilka grönsaker kan jag äta?

Ös på mer tips och förslag!

Jag är oerhört tacksam för hjälp..

/Crille

Here you go my friend! :)

[http://forum.body.se/showthread.php?t=18878]

Tack för den,…fanns en del tips där som verkar bra..
    Men jag kan garrantera att det sitter folk här med många fler tips!
    Gärna flera rätter som man snabbt kan göra…

Tack!

/Crille

1000 g kvarg.
    Fun light.
    Lite vatten.
    1 tsk vaniljsocker.
    Lite sprejgrädde.

Klart.

Tillagningstid: 2 minuter.

Jon Larsson wrote:
    1000 g kvarg.
    Fun light.
    Lite vatten.
    1 tsk vaniljsocker.
    Lite sprejgrädde.

Klart.

Tillagningstid: 2 minuter.

Haha underbart!

Kom igen nu, det finns ju massor av fler tips !

Exakta recept är jag inte ute efter utan i första hand vad ni har ätit..
    Enformig kost under deffen har jag inte några problem med men det är ändå roligt att få veta vad annat folk äter. Verkar ju vara oerhört många som kört den termogena dieten..

/Crille

Ja, jag kanske inte är den mest värdiga representanten för DTD då jag endast följt den i 2½ dag thus far.. MEN jag tycker likafullt detta är en intressant tråd och tar också gärna emot liknande tips!

Och om du klickar på min journal-länk i signaturen så har jag lagt upp lite grådaskiga mobilbilder på mina DTD-måltider. Det är än så länge ingen som protesterat emot dess duglighet = Alltid nåt. =)

Här har du lite vad jag ätit -> [http://blogs.fairing.se/index.php/andreaz/recept/]

Andreaz Engström wrote:
    Här har du lite vad jag ätit -> [http://blogs.fairing.se/index.php/andreaz/recept/]

Sheisse vad smarrigt allt såg ut där då! Blir till att ta fram penna och papper och göra inköpslista. Tackar!

Andreaz Engström wrote:

hur länge vispar du äggvitan för att den ska bli så fast? Jag stod precis och vispade med elvisp på turboläget i 10-15min men det blev bara vitt skum, man kunde absolut inte vända på bunken utan att de skulla rinna ur..

är jäkligt sugen på din snickers fluff :D

vad tror ni om att slänga in snickersfluffen i frysen i 10min ist för ugnen? tänkte om man var sugen på snickersglass nån kväll.. eller måste man köra det i ugnen för att eventuella bakterier ska dö? (från äggen)

Du måste vispa äggvitan ren, alltså ingenting annat än äggvita. Då tar det bara några minuter innan det blir ett hårt skum. Men visst… du får vispa på ett tag :)

Det ska gå att kasta in den i frysen också.

okej kan de vart den lilla delen ägggulan som kom med då? hehe är svårt o få ut bara vitan utan att få med lite ägggula lr skal ju..

Har kört dieten nu sen den 8:e februari, tre månader på fredag:)
    har ätit:

Frukost, 500kesella, 200gkeso, lite fun light, vitamin och omega 3 tillskott

Lunch: 500g kyckling(bara stekt i ugn) 400g broccoli

Middag 300g kyckling, 4kokta ägg, 400g broccoli

Kvällsmat 500g kesella

Är lite enformigt, men man får ju bra resultat och styrkan finns där fortfarande på passen. Riktigt bra diet.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.