Home › Forums › Matlagning och Recept › Tips på mat till Den Termogena Dieten , Vad äter du?
Inte för att min diet är helt termogen alla dagar men när den väl blir det blir det något liknande:
Frukost: 4 kokta ägg och en burk makrill i tomatsås
Lunch: 500gr kvarg/Fun Light jordgubb och Piri Piri med 150gr vitkål/pesto/olivolja mix
Middag – 250gr kvarg, 140gr tonfisk samt några få grönsaker och lite mjölk
Kvällsmat – Brukar fortfarande vara mätt sedan middagen men det kan bli en proteindrink om det behövs.
È det ok att att ha en ätardag när man kör Den Termogena Dieten (LCHF)
eller ???
Den Termogena Dieten är inte LCHF.
Om du läser artikeln i början så finns det riktlinjer för ätardagar/underhållsdagar.
Fredrik Lundgren, har du gått ner mycket i vikt?
Känner du dig yr ibland?
Har du något negativt att säga om dieten?
Vore super om du svarade:)
Hej gittan
Hade en startvikt på 89,8 den 8:e feberuari och imorse stannade vikten på 78,1
Tyckte till en början att det var ganska så jobbigt att träna, mest för att jag varit van vid att äta var andra-tredje timma, och nu blir det ju betydligt fler emellan. Men nu funkar det faktiskt riktigt bra.
I övrigt tycker jag inte det är något direkt negativt, har testat andra dieter tidigare år men jag tycker helt klart denna är bäst hittills. Väldigt enkel att följa dessutom då den är så enformig.
Tackar så mycket. Mycket möjligt att jag blir en anhängare, jag med.
Dagens DTD måltid, kanske får igång fantasin på er
[img=http://blogs.fairing.se/media/users/andreaz1/2009/maj/fisksoppa01.jpg]
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY