Tips till deffare.

Home Forums Matlagning och Recept Tips till deffare.

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Hej! Tänkte dela med mig av ett litet tips som kan vara bra att ha tillgång till vid bl.a. deff. Många äter upp mot 75 gram nötter under deff. Istället för att bara äta dessa ”rakt upp och er”, testa att köra dem i matberedare med sötningsmedel och lite vatten. (Och för er som känner er manade- lite kakao). Smakar typ nougat, och blir en härlig röra:emo-thumb Inga extra kalorier, men mycket godare:)

hmmm….bra tips! :)

Grazie!

fasen va najs jag som hade tänkt att börja med en deff, men e lite nybörjare på de ämnet så va ska man ha för typ av nötter ? finns juh nårra att välja på

mattias_k wrote:
    fasen va najs jag som hade tänkt att börja med en deff, men e lite nybörjare på de ämnet så va ska man ha för typ av nötter ? finns juh nårra att välja på

Cashewnötter, sötmandel och jordnötter exempelvis.

Peter Storhannus wrote:
    Cashewnötter, sötmandel och jordnötter exempelvis.

okaaj tack så mkt så de spelar inprencip inen roll vad man har för nötter asså? fast naturella är väll bäst har jag fått nån känsla av ?

mattias_k wrote:
    okaaj tack så mkt så de spelar inprencip inen roll vad man har för nötter asså? fast naturella är väll bäst har jag fått nån känsla av ?

Dom som är rostade brukar innehålla ganska mycket salt, vilket verkar leda till det mesta av världens ont (hjärtproblem bland annat).

Ett tips är att köpa oskalade jordnötter. Tar tid och äta, jag tröttnar efter tio.

regus wrote:
    Dom som är rostade brukar innehålla ganska mycket salt, vilket verkar leda till det mesta av världens ont (hjärtproblem bland annat).

Ett tips är att köpa oskalade jordnötter. Tar tid och äta, jag tröttnar efter tio.

Det där med att köpa oskalade nötter är ett bra tips, det brukar jag köra med. :emo-thumb

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.