Tonfisk!

Home Forums Matlagning och Recept Tonfisk!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

Jag har alltid haft lite svårt för tonfisk, vet inte om det är lukten eller smaken. Men nu tänkte jag ge det en nytt försök! Någon som har några bra recept att dela med sig av för tonfisk? Röror etc?

tonfisk, pasta och barilla/dolmio pastasås.

Stek en burk tonfisk i lite olja smaksätt med kurry finhackad lök & pressad vitlök (salt & peppar efter smak). serveras till fullkornspasta och sallad.
    (blir extra gott om man har lite fetaost i salladen)
    Riktigt gott

Obs stek inte tonfisken för hårt utan det ska mest bara värmas med tillbehören och låta smakerna blandas

Jag kör alltid på följande till lunch

1burk tonfisk, isbergssallad, en tomat, en avokado, fetaost, nötter, fullkornsnudlar, olivolja, salt, peppar.

gott och energirikt!

1 burk tonfisk
    1 hackat hårdkokt ägg
    1 hackat rött äpple
    Hackad röd lök, om man gillar lök.
    Majonäs, mängd och fetthalt efter samvete

Lite salt och peppar.

Gott att lägga på sitt favoritbröd som mellanmål eller lunch på språng. Äpplet gör det hela ganska myckat fräschare.

1 pers: Öka efter hur många ni är i familjen: Är du stor i maten ta två burkar och 2 ägg i .

1 burk tonfisk ,blandas med 1 ägg,lite hackad purjo,citronpeppar och salt. Blandas till en smet.
    Om det blir för löst ta lite ströbröd i smeten.Formas till biffar.
    Stekes på hård värme i rapsolja så att det blir yta på biffarna.
    Serveras med kokt potatis elle ris om man vill det. Gör en kall sås på Light Creme fraiche, lite dill, några droppar citron,citronpeppar och lite salt (seltin) .Hackad röd lök.Om man vill lyxa till såsen kan man ha lite röd eller svart rom.
    Jättegott! Jag har nämligen också svårt för tonfisk.

Tonfisk röra. Kan ätas i avokado eller på fibertoast.
    Hackad purjolök
    1 burk tonfisk
    1 msk fettfri majonäs
    1 burk Lätt creme fraiche
    salt och peppar efter smak
    Blandas till en gegga!

Jag tycker om balsamvinäger så jag brukar mosa upp en burk tonfisk på tallriken sedan häller jag över lite olivolja och lite mer balsamvinäger. Till sist tärnar jag en tomat och blandar. Det känns kanon för magen och är jättegott……. tycker jag.

viggee wrote:
    tonfisk, pasta och barilla/dolmio pastasås.

testade det för nån dag sen och de va hur gött som helst =) Fast själv tycker jag de är gott att äta direkt ur burken också :D

Tonfisk med senap på mackan smakar kalas!!:)

släng på 1burk tonfisk krydda med citronpeppar o svartpeppar värm i 5-10 minuter på mellan värme.

2 burkar tonfisk , en burk keso light ( 500g). fryst dill ( eller färsk), 2 st ägg ( hård kokta) allt detta röres till en röra ,,smakar som röran i en smörgås tårta . mycket gott.

En burk tonfisk i vatten. hackad lök. en toomat. sex isbitar. kryddda med salt å peppar. där efter mixar du det grovt. sen är det bara att njuta

Fighterbabe wrote:
    Jag brukar blanda tomfisk, fullkornsris och krossade tomater… :emo-thumb

Bidrar med en ”billigare” variant av tonfisk… :D

haha..antar att du bara skämta?:p står på burken att det inte bör atas av människor…men det kanske är bra för hårväxten:emo-thumb

det bästa är att köpa abbas tonfisk som ligger i paprika :D

funkar prima att äta dirket ur burken :D eller på en smörgås alternativt

[http://www.abba.se/produkter/fiskbullar_tonfisk/tonfisk/abba_tonf_grillad_paprika/] yummy yummy

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.