Home › Forums › Matlagning och Recept › Tonfiskrecept!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 december, 2007 at 22:32 #685855Anonym anvandareMember
1 burk tonfisk i vatten
1 burk ICAs tomatpastasås med basilikasmak
fullkornspastaKoka upp tomatsåsen och häll i tonfisken, rör om.
Servera med pastaKlart på 10 min
Gott och snabbt! :emo-thumb5 december, 2007 at 15:26 #685856Anonym anvandareMemberJag brukar improvisera lite. T.ex. kan man fräsa upp lite zucchini, lök, vitlök och tonfisk (från burk). Tillsätt lite tomatpuré, salt, peppar, garam masala (ganska mycket) och ev. lite curry. Ha på lite vatten så det blir lite lagom med vätska och skiva sedan i en eller ett par bananer som får sjuda med ett tag. Då tjocknar såsen lite. Sedan kan man även köra i lite matlagningsgrädde eller liknande om man vill. Jag kör med Oatly iMat eftersom jag inte äter mjölkprodukter.
Gott med ris till. För den som inte provat garam masala så kan jag rekommendera att man testar det för det är supergott (enligt mig) och passar bra så här i jultider eftersom det innehåller lite ”julkryddor”.
19 december, 2007 at 22:25 #685857Anonym anvandareMemberCode:Världens godaste tonfiskbiffar (går snabbt att göra oxå):Blanda:
1 burk tonfisk
1 ägg f(ör att binda smeten)
Riven lök+morot
dijonsenap
salt, svartpeppar, chilipeppar( skivade oliver. inte nödvändigt men lite extra gott och bra fett)
Krama ur vätska och forma biffar. Stek sedan ca 3-5 min på varje sidaMåste bara slå ett slag för ANNA75´s recept. Ruggigt gott… Måste provas…
Big ups!!19 december, 2007 at 22:43 #685858Anonym anvandareMemberLidas_05 wrote:Code:Världens godaste tonfiskbiffar (går snabbt att göra oxå):Blanda:
1 burk tonfisk
1 ägg f(ör att binda smeten)
Riven lök+morot
dijonsenap
salt, svartpeppar, chilipeppar( skivade oliver. inte nödvändigt men lite extra gott och bra fett)
Krama ur vätska och forma biffar. Stek sedan ca 3-5 min på varje sidaMåste bara slå ett slag för ANNA75´s recept. Ruggigt gott… Måste provas…
Big ups!!Va roligt att du gillade dem!!! Gör dem ett par ggr i månaden. Går så snabbt och grymt gott
19 december, 2007 at 23:04 #685859Anonym anvandareMemberEn annan variant på tonfiskbiffar:
blanda:
1 tonfiskburk(alt. makrill)
1 ägg
några msk havre
salt pepparstek
Smaskens!
En lite lyxigare variant är att rulla bollar av massan, och doppa i sesamfrön innan man steker – typ nuggets:pop:
7 januari, 2008 at 21:34 #685860Anonym anvandareMemberett tips som e jävligt enkelt är att man kokar ihop ett gäng nudlar å silar av det å så.. sen tillsätter man majs tonfisk å lite peppar! riktigt enkelt å gott..:emo-thumb
7 januari, 2008 at 21:37 #685861Anonym anvandareMemberjunioren wrote:ett tips som e jävligt enkelt är att man kokar ihop ett gäng nudlar å silar av det å så.. sen tillsätter man majs tonfisk å lite peppar! riktigt enkelt å gott..:emo-thumbska man koka tonfisken oxå?
7 januari, 2008 at 21:40 #685862Anonym anvandareMembervmax500 wrote:ska man koka tonfisken oxå?nope mr kock.. varför skulle man göra det? öppna burken å tippa i skiten i nudlarna så blir det smaskens! :emo-thumb
14 januari, 2008 at 23:33 #685863Anonym anvandareMemberProva att mixa ihop:
-1 burk tonfisk
-1 msk lättmajonnäs(lägg ev till mer för krämigare röra)
-1 msk chilisås (eller efter smak)
-1 krm curryMumma på mackan med gurka på!
15 januari, 2008 at 06:36 #685864Anonym anvandareMember250g keso
1 burk tonfisk
dijon senap
chili krydda
100g röda linser
blanda ät. Går ner till varje lunch28 januari, 2008 at 09:27 #685865Anonym anvandareMemberEnkel röra för mellanmål:
1 avocado
1 burk torfisk
citronsaft, peppar, saltMixa ihop allt. Gott som fan på grovt bröd
28 januari, 2008 at 21:08 #685866Anonym anvandareMemberTonfisk, majonäs, rödlök, kapris, dijonsenap, salt, peppar och sen på mackan.
30 januari, 2008 at 17:42 #685867Anonym anvandareMemberhär är något jag äter just nu under dieten, tycker den e j-vligt god, men sen är allt gott under en deff:)
Kesella light
Tonfisk
Rödlök
Semi-grönt äpplegôra i vitlökspulver, lite cayennepeppar och svartpeppar i kesellan och blanda ihop allt, riktigt nice kalorisnål och proteingottigt mix
30 januari, 2008 at 18:24 #685868Anonym anvandareMemberkör de här nu under dieten te lunch och middag varje dag..
tonfisk i olja
ärtsjälkar
paprika
gurka
curry
massa chili krydda
4kokta ägg
mummsigt som fan30 januari, 2008 at 19:09 #685869Anonym anvandareMemberShevCos Tonfisk recept.!
Ta med dig burken och sätt dig i soffan framför TV’n. Öppna burken. Ät och känn hur musklerna växer. *L* -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.